Úgy mossa a Fidesz a vidéki olvasók agyát, hogy szinte habzik

  • Heti legalább háromszor négyoldalas konzultációs "melléklet" jelenik meg a megyei lapokban.
  • Ezek közel egymillió emberhez jutnak el.
  • A Mediaworks stratégiai igazgatójának stábja állítja össze ezeket.
  • És akkor még emellé jönnek az egészoldalas hirdetések, Soros-képpel, vagy a konzultációs kérdések bemásolásával egy az egyben.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda bejelentette, hogy a Fidesz kérésére és a világraszóló sikerre való tekintettel kitolja a Nemzeti Konzultáció határidejét, így akiknek nem sikerült személyes adataikkal együtt visszapostázni a megküldött íveket Rogán Antal hivatalának, azok május 31-ig kaptak további haladékot. 

A kormány március utolsó napjaiban hirdette meg a konzultációt, aminek a lényege, hogy "felhatalmazást kér" az állampolgároktól a "Brüsszel" elleni harchoz. Meg akarják védeni a rezsicsökkentést, az adópolitikát, a munkahelyeket, az országhatárokat, szóval mindent, plusz szembe akarnak szegülni a Soros-hálózat ügynökszervezeteivel. Az egésznek persze a világon semmi értelme nincs, azt leszámítva, hogy 

Még a kérdések is hazugok, amit pontosan mutat az is, hogy a konzultáló kormány a sajtón keresztül már nem hajlandó konzultálni a felvetésekről. Az Európai Bizottság is pontról pontra cáfolta az íveken sugalmazott válaszokat, amiknek csak a kiküldése 1,2 milliárd forintba került. 

Minden magyar választó megkapta.Fotó: Szigetváry Zsolt

Három hét alatt mindössze 112 ezren postázták vissza a levelet, így egy hónappal a május 20-ig meghúzott határidő előtt kutyául nézett ki a nagy nemzeti egyeztetést. Erre a kormány olyan kampányolásba kezdett, hogy a következő egy hónapban valahogy bejött még 1,4 millió konzultációs levél. 

Április vége óta a kormány politikusai járják az országot, és három hét alatt 130 helyszínen mondják el az embereknek, hogy élet-halál küzdelemről van szó, és ha beleszakadnak is, töltsék ki és küldjék vissza a konzultációs kérdőívet. Mindenkinek be kellett állni a sorba, Rogán Antalnak, Kubatov Gábornak és a holdudvarnak is. Még maga Orbán Viktor is feltűrte az ingujjat és parádés videóanyaggal jelentkezett. A képviselőknek, hasonlóan a népszavazási kampányhoz, saját körzeteikben penzumokat kell teljesíteniük. Végeredményben Orbán igazat mondott, amikor áprilisban lenyilatkozta, hogy a kampány főpróbája zajlik. A kormány január óta, fél év alatt 11 milliárd forint közpénzt költ a konzultációs és egyéb önfényező kampányokra.

Miután közérdekű adatigényléssel éltünk a Miniszterelnöki Kabinetiroda felé, két nappal később kitették a keretszerződéseket a kormányzati portálra. Ebből csak annyit tudunk meg, hogy Habony Árpád és Rogán Antal a Balásy Gyula-féle New Land Media Kft.-re cserélte a Csetényi Csaba tulajdonában álló HG 360 Reklámügynökséget; előbbi 10 milliárdos megbízást teljesít, utóbbi már csak kifutó munkákat végez. 

A váltás oka állítólag, hogy elszámolási viták voltak a felek közt, plusz Rogán megunta, hogy állandóan Pasa-parki szomszédjáról ír a sajtó. Viszont se a pályázatokat lebonyolító Nemzeti Kommunikációs Hivatal, se Rogán minisztériuma nem tekinti magát adatkezelőnek, ezért az egyes szerződések részletei egyelőre nem nyilvánosak, így nem tudhatjuk, pontosan mennyiért szerződtek a TV2-vel, az Origóval vagy a Mediaworks-sel. A konzultációnak is vannak tehát határai, kérdezni csak a kormánynak szabad. 

Az eredmény mindenesetre látványos, főleg a vidéki lappiacon. A Mészáros Lőrinchez került Mediaworks 12 megyei újságjában olyan agymosás kezdődött, ami még Fidesz-mércével nézve is zsibbasztó. Hetente legalább 3 alkalommal önálló 4 oldalas Nemzeti Konzultációs mellékletet közölnek a 16 oldalas megyei lapok (Heves Megyei Hírlap, Új Dunántúli Napló, 24 óra, Somogyi Hírlap, Tolnai Népújság, Új Néplap, Békés Megyei Hírlap, Petőfi Népe, Fejér Megyei Hírlap, Napló, Vas Népe, Zalai Hírlap) mindegyikében. Ezek 12 megyében 257 ezer példányban jelennek meg országosan, így naponta közel 1 millió olvasóhoz jutnak el. 

A "mellékleteket"  Élő Gábor, a Mediaworks stratégiai igazgatójának stábja állítja össze, és a kivitelezésben fontos szerepe van Szakács Árpád, központi főszerkesztőnek is. Május első hetében indult a sorozat, amiben először a munkahelyek felszámolására törekvő Brüsszelt igyekeztek megállítani. Kiderült, hogy minden ágazatban megállíthatatlanul nőnek a bérek, gombaként szaporodnak a munkahelyek, sereghajtókból élvonalbeli lett Magyarország: 

Május második hetében a munkahelyvédelmi tematikát felváltotta a csodálatos magyar adórendszer méltatása, és az elnyomó brüsszeli adópolitika ostorozása. Fehéredik a gazdaság, "Élen Magyarország", "Könnyebb lesz jövőre". Rövidebben: "Emelkednek a bérek, csökken a közteher".

A harmadik hétre tartogatták a civilezős kiadást. Kiderül belőle, hogy a civiltörvény a légynek sem árt, akik pedig civilnek tartják magukat, valójában bevándorlók betelepítésén dolgozó Soros-ügynökök, és hogy már "A Balkánon is nyomul a milliárdos":  

A sorozatnak még valószínűleg nincs vége, de a konzultációs mellékletek természetesen egyébként sem helyettesíthetik a Központi Szerkesztőségben készülő anyagokat, az úgynevezett cikkeket. 

A munkáról a Mediaworks tartalomfejlesztésért felelős igazgatója, Csermely Péter gondoskodik. Minden nap 3-4 oldal jön a Magyar Idők szerkesztősége melletti központból, és ezek a cikkek többnyire a Jobbik, Botka László, Brüsszel és Soros György viselt dolgaival foglalkoznak. Vagy optimális esetben minddel egyszerre. 

Részlet a megyei lapok 2017. május 24-i számából. A Központi Szerkesztőség anyagai mindegyik lapban egységes formában jelennek meg. 
Szalagcímek a Mediaworks megyei lapjainak májusi számaiból. A Központi Szerkesztőség anyagai mindegyik lapban egységes formában jelennek meg. 

Fontosak a cikkek és fontosak a mellékletek is, de még ezek sem helyettesíthetik a hagyományos egész oldalas hirdetéseket. Ebből is szabályos sorozatot készíttettek a Rogán Antal minisztériumában dolgozó stáb tagjai. Konkrétan bemásolták az egyes konzultációs kérdéseket a megyei újságok közepébe:

Az egész oldalas hirdetések jellemzően a megyei lapok 8. oldalán jelennek meg. 
Az egész oldalas hirdetések jellemzően a megyei lapok 8. oldalán jelennek meg. 

Bónusz: egész oldalas Soros-portré:

A Mediaworksnél érdeklődtünk levélben és telefonon is, hogy mekkora értékben szerződtek a New Land Median keresztül a kabinetirodával, illetve hogy pontosan mekkora rendelést kaptak hirdetésekre és mellékletekre, de se emailen, se telefonon nem válaszoltak. 

Mészáros Lőrinc kiadóját Liszkay Gábor, Orbán Viktor legbizalmasabb főszerkesztője vezeti. Ő felügyeli a Mediaworks megyei újságjai mellett a Magyar Idők szakmai munkáját is. Utóbbinak hivatalosan a szintén egykori Magyar Nemzetes Gajdics Ottó a főszerkesztője, de a Liszkay által felügyelt médiabirodalomhoz kapcsolódik a Hír TV korábbi igazgatója, Szikszai Péter által vezetett Echo TV is. A kormányzati média térképét és működési ábráját múlt heti nagy cikkünkben rajzoltuk meg