Jönnek a Facebookra szabott amerikai törvények az oroszok választási nyomulása miatt

Honest Ad Act, azaz Őszinte Reklám Törvény néven fut Amerikában az a javaslatcsomag, ami a közösségi oldalak, elsősorban a Facebook politikai felelősségével foglalkozik a 2016-os amerikai választási kampánnyal összefüggésben.

A két demokrata és egy republikánus képviselő által összerakott csomag többek között előírná, hogy

  • a választási kampánykommunikációnak minősül az online hirdetés is, ez eddig nem volt nevesítve néhány vonatkozó törvényben;
  • bizonyos összeghatár felett archiválni kell minden politikai reklám adatait;
  • ezekbe beletartoznak a megrendelő adatai, a hirdetés pontos szövege és formája, a célcsoport, az ár, az elért emberek mennyisége és demográfiai összetétele, a publikálás időpontja;
  • a közösségi platformoknak mindent meg kell tenniük, hogy külföldi állampolgárok és csoportok ne adhassanak fel az amerikai választók befolyásolására alkalmas politikai hirdetéseket.

Az Axios szerint a cégek nem fogják zsigerből ellenezni a teljese csomagot, mert a jelenlegi helyzetben ők is számítottak rá, hogy új szabályozás lesz az oroszok 2016-os nyomulása miatt.

Szeptember elején derült ki, hogy az orosz csoportok jelentős pénzeket költöttek Facebook-os hirdetésekre, hogy az amerikai választások eredményét befolyásolják.

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.