Na végre: egy órával tovább jár hétvégén a metró

A BKK korábbi vezérigazgatója, Vitézy Dávid nem egészen egy héttel ezelőtt hosszú Facebook-bejegyzésben panaszkodott, hogy Budapesten nem járnak éjjel a metrók. 

"Az elmúlt években Budapesten teljesen meghaladta az élet azt, hogy az utolsó metró 23:35-kor induljon - a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor. Itt az ideje továbblépni. Péntek-szombat esténként az üzemidő meghosszabbítása 1-2 órával vagy akár a hétvégi éjszakákon a folyamatos, 24 órás metróüzem bevezetése szerintem időszerű lenne. Először az M1, M2, M4 vonalakon, aztán ha kész a felújítás, az M3-ason is."

Nem nehéz belátni, hogy van igazság abban, amit ír: Budapesten is rengetegen közlekednek éjszaka, ráadásul a turisták nyilván a metróhálózaton igazodnak ki a legjobban, nekik tehát különösen nagy szívás, hogy egy idegen városban kell éjszakai buszokat keresgélniük már éjfélkor is.

Vitézy egy átlátható táblázatot is készített, amiből kiderül, hogy csak Bukarestben rosszabb a helyzet egy kicsivel, rengeteg városhoz képest viszont sírnivaló a különbség.

Forrás: Facebook/Vitézy Dávid

Vitézy többek azzal érvel, hogy

  • a 6-os villamos 24 órás üzemeltetése megmutatta, hogy a nappal megszokott kötöttpályás járatok éjszaka jelentős többletforgalmat vonzhatnak az amúgy is zsúfolt éjszakai buszokhoz képest, nem csak a gyorsaság, de a megszokás, a bizalom, a biztonságérzet miatt is;
  • ilyen nagyértékű eszközöknél, mint a metró, az okozza a legnagyobb társadalmi költséget, ha áll a rendszer, márpedig ma 5 órát állnak a metrók;
  • a jól működő, mindenki számára elérhető éjszakai élet munkahelyeket is teremt. 

Siker! - kiáltott ma fel a korábbi BKK-vezér, mert akár az ő bejegyzésére reagálva, akár magától, de a BKK bejelentette, hogy "2017 decemberétől a pénteki és szombati éjszakákon a szokásosnál egy órával tovább, éjjel fél egyig közlekednek a metrószerelvények az M2-es és az M4-es vonalon".

"A metró üzemidejének hosszabbításával várhatóan sok ezer utas számára válik kényelmesebbé az éjszakai utazás Budapesten"

- írja a BKK, akik szerint a lépést az indokolta, hogy "megváltoztak az éjszakai utazási szokások", vagyis "egyre mozgalmasabb Budapest éjszakai élete, az elmúlt években pedig a fővárosba látogató turisták száma is emelkedik".

A metró üzemidejének bővítésével az eddigi éjszakai közösségi közlekedés kínálata nem csökken. Vitézy szerint ez "szuper első lépés, a következő az M1 bevonása és akár az egész éjjeli üzem lehet hétvégente."

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.