Na végre: egy órával tovább jár hétvégén a metró

A BKK korábbi vezérigazgatója, Vitézy Dávid nem egészen egy héttel ezelőtt hosszú Facebook-bejegyzésben panaszkodott, hogy Budapesten nem járnak éjjel a metrók. 

"Az elmúlt években Budapesten teljesen meghaladta az élet azt, hogy az utolsó metró 23:35-kor induljon - a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor. Itt az ideje továbblépni. Péntek-szombat esténként az üzemidő meghosszabbítása 1-2 órával vagy akár a hétvégi éjszakákon a folyamatos, 24 órás metróüzem bevezetése szerintem időszerű lenne. Először az M1, M2, M4 vonalakon, aztán ha kész a felújítás, az M3-ason is."

Nem nehéz belátni, hogy van igazság abban, amit ír: Budapesten is rengetegen közlekednek éjszaka, ráadásul a turisták nyilván a metróhálózaton igazodnak ki a legjobban, nekik tehát különösen nagy szívás, hogy egy idegen városban kell éjszakai buszokat keresgélniük már éjfélkor is.

Vitézy egy átlátható táblázatot is készített, amiből kiderül, hogy csak Bukarestben rosszabb a helyzet egy kicsivel, rengeteg városhoz képest viszont sírnivaló a különbség.

Forrás: Facebook/Vitézy Dávid

Vitézy többek azzal érvel, hogy

  • a 6-os villamos 24 órás üzemeltetése megmutatta, hogy a nappal megszokott kötöttpályás járatok éjszaka jelentős többletforgalmat vonzhatnak az amúgy is zsúfolt éjszakai buszokhoz képest, nem csak a gyorsaság, de a megszokás, a bizalom, a biztonságérzet miatt is;
  • ilyen nagyértékű eszközöknél, mint a metró, az okozza a legnagyobb társadalmi költséget, ha áll a rendszer, márpedig ma 5 órát állnak a metrók;
  • a jól működő, mindenki számára elérhető éjszakai élet munkahelyeket is teremt. 

Siker! - kiáltott ma fel a korábbi BKK-vezér, mert akár az ő bejegyzésére reagálva, akár magától, de a BKK bejelentette, hogy "2017 decemberétől a pénteki és szombati éjszakákon a szokásosnál egy órával tovább, éjjel fél egyig közlekednek a metrószerelvények az M2-es és az M4-es vonalon".

"A metró üzemidejének hosszabbításával várhatóan sok ezer utas számára válik kényelmesebbé az éjszakai utazás Budapesten"

- írja a BKK, akik szerint a lépést az indokolta, hogy "megváltoztak az éjszakai utazási szokások", vagyis "egyre mozgalmasabb Budapest éjszakai élete, az elmúlt években pedig a fővárosba látogató turisták száma is emelkedik".

A metró üzemidejének bővítésével az eddigi éjszakai közösségi közlekedés kínálata nem csökken. Vitézy szerint ez "szuper első lépés, a következő az M1 bevonása és akár az egész éjjeli üzem lehet hétvégente."

November végén 476 újság, rádió, tévécsatorna és internetes oldal ajándékozta oda magát nemzetstratégiai közérdekből az új fideszes médiaalapítványnak, az eddiginél is jobban a kormány felé hajlítva a magyar nyilvánosságot.

A 444 nem közpénzből működik, és szerencsére senki sem tud bennünket a Fidesznek ajándékozni.

A hosszú távú, biztos működéshez viszont a te segítségedre is szükségünk van. Idén 50 millió forintot szeretnénk olvasóinktól összegyűjteni, 36 millió már összejött, ezt nagyon köszönjük!

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.