Őrjítő a verseny, hogy kié lesz az első önvezető taxiflotta

közlekedés
2017 december 01., 10:59

A General Motors 2019-ben tervez több városban is közösségi fuvarszolgáltatást indítani teljesen önvezető autók bevetésével. Ha tervük megvalósul, a vállalat lehet az első tradicionális autógyártó, amelyik meg tud jelenni ezen a piacon. 

A GM közleménye szerint az önvezető autó a legnagyobb dolog az internet óta, és most azt tervezik, hogy borzasztó olcsó árakkal, egy dollár/mérföld tarifával jelennének meg a forgalomban, végleg kiszorítva az emberi sofőröket az üzletágból. 

Jelenleg az autógyártók és a szolgáltatók is óriási versenyt futnak egymással, hogy ki léphet be leggyorsabban erre a piacra, számtalan előrejelzés szerint az önvezető taxik piaca ugyanis nagyon rövid időn belül fog gigantikusra hízni. a McKinsey tanácsadócég előrejelzése szerint például 2030-ra egy 1,5 billió dolláros szektorra nőhet. 

A GM a bejelentés szerint még nem döntötte el, hogy egyedül vág-e bele az üzletbe, vagy pedig társul a szolgáltatáshoz jobban értő szereplővel. Racionális választás lenne például összefogni a Lyft-tel, hiszen az Uber legnagyobb riválisába a GM 2015-ben 500 millió dollárt fektetett be. 

Jelenlegi tervek alapján azt látni, hogy a Ford 2021-re akar teljesen önvezető autókkal megjelenni a piacon, és ugyanebben az évben kezdi el az Uber is felvásárolni a rengeteg önvezető autót, amit a Volvótól rendeltek meg. A Toyota a 2020-as tokiói olimpiára tervez flottával megjelenni, míg a Renault-Nissan 2022-re tervez. 

A Google alá tartozó Waymo, ami pedig a Fiat Chrysler járműveibe fejleszt önvezető technológiát, hónapokon belül forgalomba engedhet biztonsági sofőr nélküli önvezető autókat, ugyanakkor arról nem tudni, hogy saját autót terveznének gyártani, illetve arról sem tudni semmit, hogy a most induló arizonai kísérleten kívül mit terveznek. (Financial Times)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.