114 ezret kért a Rogán-minisztérium az Átlátszótól, hogy elárulja, hogyan költött el 12 milliárd forint közpénzt sorosozó propagandára

Nem értek egyet azokkal, akik úgy gondolják, hogy a magyar emberek véleményének kialakításában meghatározó a kormány véleménye vagy iránymutató a kormány tevékenysége

- mondta Lázár János csütörtökön, rendszeres sajtótájékoztatóján. Ehhez képest az Átlátszó összesítése szerint a magyar kormány

csak tavaly több mint 12 milliárdot költött a sorosozós propagandahirdetésekre.

A Rogán Antal vezette propagandaminisztérium 2017-ben a két nemzeti konzultációhoz kapcsolódva több részletben rendelt hirdetéseket összesen 12,3 milliárd forint értékben. Rogán hivatala még ezen felül is keresett egy kis aprót, ugyanis amikor az Átlátszó kikérte a 2017-es hirdetések részletes adatait,

ezt csak 114 ezer forint ellenében voltak hajlandóak kiadni.

A 12,3 milliárdból több mint 5 milliárd a nyomtatott médiában megjelenő hirdetésekre ment, ennek legnagyobb haszonélvezője természetesen a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő, a vidéki lapokat kiadó Mediaworks volt. 2,64 milliárd ment tévés hirdetésekre, ezen Andy Vajna TV2-je és szintén Mészáros tulajdonában lévő Echo TV járt a legjobban. A kicsit kevesebb, mint 2 milliárdnyi online költésen pedig nagyon jól járt a Habony Árpád tulajdonában lévő Modern Media Group.

Összességében a pénz 70 százaléka öt fideszes vállalkozóhoz vándorolt:

  • 3,89 milliárd került Mészáros érdekeltségeihez,
  • 1,56 milliárd Habony Árpád hitelezője, Tombor András cégeihez,
  • 1,32 milliárd a TV2 beszállítója és igazgatósági tagja, Rákosi Tamás vállalataihoz,
  • 1,07 milliárd Andy Vajna cégeihez és
  • 460 millió Habony vállalkozásához.

(Átlátszó)