114 ezret kért a Rogán-minisztérium az Átlátszótól, hogy elárulja, hogyan költött el 12 milliárd forint közpénzt sorosozó propagandára

444 Hírlevelek
Hírleveleink házhoz visznek mindent, amit tudni kell.

Nem értek egyet azokkal, akik úgy gondolják, hogy a magyar emberek véleményének kialakításában meghatározó a kormány véleménye vagy iránymutató a kormány tevékenysége

- mondta Lázár János csütörtökön, rendszeres sajtótájékoztatóján. Ehhez képest az Átlátszó összesítése szerint a magyar kormány

csak tavaly több mint 12 milliárdot költött a sorosozós propagandahirdetésekre.

A Rogán Antal vezette propagandaminisztérium 2017-ben a két nemzeti konzultációhoz kapcsolódva több részletben rendelt hirdetéseket összesen 12,3 milliárd forint értékben. Rogán hivatala még ezen felül is keresett egy kis aprót, ugyanis amikor az Átlátszó kikérte a 2017-es hirdetések részletes adatait,

ezt csak 114 ezer forint ellenében voltak hajlandóak kiadni.

A 12,3 milliárdból több mint 5 milliárd a nyomtatott médiában megjelenő hirdetésekre ment, ennek legnagyobb haszonélvezője természetesen a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő, a vidéki lapokat kiadó Mediaworks volt. 2,64 milliárd ment tévés hirdetésekre, ezen Andy Vajna TV2-je és szintén Mészáros tulajdonában lévő Echo TV járt a legjobban. A kicsit kevesebb, mint 2 milliárdnyi online költésen pedig nagyon jól járt a Habony Árpád tulajdonában lévő Modern Media Group.

Összességében a pénz 70 százaléka öt fideszes vállalkozóhoz vándorolt:

  • 3,89 milliárd került Mészáros érdekeltségeihez,
  • 1,56 milliárd Habony Árpád hitelezője, Tombor András cégeihez,
  • 1,32 milliárd a TV2 beszállítója és igazgatósági tagja, Rákosi Tamás vállalataihoz,
  • 1,07 milliárd Andy Vajna cégeihez és
  • 460 millió Habony vállalkozásához.

(Átlátszó)

444 MAKRO a Kör tagjainak

A 2018‑as választások titkos tárgyalásainak története.

Megnézem
Kapcsolódó
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.