Nem értek egyet azokkal, akik úgy gondolják, hogy a magyar emberek véleményének kialakításában meghatározó a kormány véleménye vagy iránymutató a kormány tevékenysége
- mondta Lázár János csütörtökön, rendszeres sajtótájékoztatóján. Ehhez képest az Átlátszó összesítése szerint a magyar kormány
csak tavaly több mint 12 milliárdot költött a sorosozós propagandahirdetésekre.
A Rogán Antal vezette propagandaminisztérium 2017-ben a két nemzeti konzultációhoz kapcsolódva több részletben rendelt hirdetéseket összesen 12,3 milliárd forint értékben. Rogán hivatala még ezen felül is keresett egy kis aprót, ugyanis amikor az Átlátszó kikérte a 2017-es hirdetések részletes adatait,
ezt csak 114 ezer forint ellenében voltak hajlandóak kiadni.
A 12,3 milliárdból több mint 5 milliárd a nyomtatott médiában megjelenő hirdetésekre ment, ennek legnagyobb haszonélvezője természetesen a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő, a vidéki lapokat kiadó Mediaworks volt. 2,64 milliárd ment tévés hirdetésekre, ezen Andy Vajna TV2-je és szintén Mészáros tulajdonában lévő Echo TV járt a legjobban. A kicsit kevesebb, mint 2 milliárdnyi online költésen pedig nagyon jól járt a Habony Árpád tulajdonában lévő Modern Media Group.
Összességében a pénz 70 százaléka öt fideszes vállalkozóhoz vándorolt:
(Átlátszó)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.