Brüsszel szerint a Facebook és a Twitter nem felel meg a fogyasztóvédelmi szabályoknak

Az Európai Bizottság szerint történtek előrelépések, de a vizsgált közösségi médiavállalatok közül kettő, a Facebook és a Twitter működése továbbra sem felel meg teljes mértékben az EU-s fogyasztóvédelmi szabályoknak.

Grafika: Tbg/444

Brüsszel tavaly márciusban felszólította a Facebookot, a Twittert és a Google+-t, hogy mihamarabb hozzák összhangba működésüket az uniós előírásokkal a felhasználók megtévesztésének visszaszorítása érdekében, és az érintett cégek most tették közzé módosított szolgáltatási feltételeiket.

A bizottság értékelése szerint a Google+ javaslatai láthatólag összhangban vannak a fogyasztóvédelmi hatóságok kéréseivel, viszont a Facebook, és főleg a Twitter csak részben foglalkozott a felelősségi kérdés és a tartalom-eltávolításról vagy szerződés-megszüntetésről szóló tájékoztatás módjának problémáival.

Mint írták, a jogellenes tartalmak bejelentésére és törlésének kérésére használt eljárást illetően eszközölt változtatások nem elegendőek. Miközben a Google+ szabályzatot hozott létre és határidőt állapított meg a kérések kezelésére, a Facebook és a Twitter csak annyit vállalt, hogy biztosítani fognak egy emailcímet a jogsértések bejelentésére, de nem vállaltak kötelezettséget arra, hogy a kéréseket meghatározott határidőn belül kezelik.

Kiemelték, az uniós felhasználókat nem fogják kötelezni arra, hogy lemondjanak az őket kötelezően megillető fogyasztóvédelmi jogokról, például online vásárlásnál az elálláshoz való jogról, és az USA helyett panaszaikat Európában nyújthatják majd be.

„Örülök, hogy az uniós szabályok végrehajtását biztosító eljárás meghozta a gyümölcsét, mivel néhány vállalat már dolgozik rajta, hogy platformjait biztonságosabbá tegye a fogyasztók számára. Ugyanakkor elfogadhatatlan, hogy a folyamat még most sem zárult le, és ilyen sok ideig tart”

– közölte Vera Jourová fogyasztópolitikáért is felelős uniós biztos, aki szerint az „uniós fogyasztói jogokat meg kell becsülni, és ha a vállalatok nem működnek együtt, szankciókkal kell számolniuk”.

Soros György Brüsszelben 2017. április 27-én.Fotó: Olivier Hoslet / EPA / Pool / Anadolu Agency

Ma Soros György is nekiment a Facebooknak és a Google-nek. A Guardianben jelent meg a véleménycikke, amiben arról írt, hogy miután az amerikai kormány inkompetensnek bizonyult az olyan óriáscégek szabályozásában, mint amilyen a fél világ hirdetési piacát elnyelő Facebook és a Google, a civilizációnk jövője az Európai Unió kezében van. Soros szerint az EU-ban jobban védik a privacy-t, és a milliárdos azt írja, csak idő kérdése az internetes óriáscégek jogi szabályozása és megadóztatása. (MTI, Guardian)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.