A sínek állapota miatt 15 százalékkal nőtt meg a Combinók menetideje

közlekedés
2018 február 16., 09:31

Hosszú cikkben számol be róla az Index, hogy az elmúlt időszakban látványosan lelassultak a nagykörúti Combinók: mint írják, annyira elhasználódott a pályaszerkezet, hogy összesen 24 szakaszon kellett 10 és 30 km/óra közötti sebességkorlátozást bevezetni. Ezzel pedig jelentősen megnőtt a menetidő, az eredetileg 29 perces távot most 33-34 perc alatt teszik meg a villamosok. 

A lap arról is ír, hogy a BKV a végállomási fordulók időtartalékából csíp le inkább, hogy egyelőre tartani tudják a menetrendet. 

Szerdán tesztelték is a villamost, 15 km/órás átlagsebességgel futott a Combino, és valóban többször is 33 perc alatt ért végig. 

Korábban Tarlós István ugyan próbálta az autós forgalom javára hangolni a körúti lámpákat, de ez a terv végül megbukott, azaz elvileg most ismét szabadon száguldhatnának a villamosok, de a sínek állapota nem teszi ezt lehetővé, és a járművek sokszor lekésik a zöld lámpát, újabb várakozást összeszedve így. 

A BKV válasza szerint a vonal extrém terheltsége miatt a vágányok élettartama eleve jóval rövidebb az átlagos élettartamnál, a nyolc kilométer hosszú pályán 24 helyen van érvényben korlátozás. 

A tervek szerint lesz amúgy síncsere, csak ez késik: hatósági jóváhagyás is szükséges, közbeszerzéseket kéne kiírni, ráadásul egy-egy szakasz költsége olyan mértékű, hogy a BKV-nak sosincs egyszerre ennyi fejlesztési pénze. 

A cikk kitér arra is, hogy hamarosan jön a 3-as metró középső szakaszán a felújítás, ami komoly gondot jelenthet majd, hiszen a 4-6-os villamosok fontos szerepet töltenének be a pótlásban. A BKV abban bízik, hogy a felújítás megkezdése előtt még hozz tudnak nyúlni a sínekhez. 

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.