Augusztusig javítják az elkátyúsodott M1-es autópályát

közlekedés
2018 március 20., 10:04

Augusztusig állandó munkavégzésre lehet számítani az M1 fővároshoz közeli szakaszain - írja a Magyar Közút Zrt. Nemrég én is tapasztaltam, hogy kezd akadálypályára hasonlítani a Bécsbe vezető autópálya. Az út fenntartója szerint ennek oka, hogy

  • az M1-es az ország egyik legrégebbi autópályája, Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el;
  • igénybevétele az elmúlt években az általános forgalomnövekedést meghaladó ütemben nőtt;
  • több helyen is az elméleti kapacitáshatár feletti forgalmat vezet le, ráadásul az itt megforduló járművek fele teherautó vagy kamion. 

A Magyar Közút közlése szerint az elmúlt hónapokban is folyamatosan végeztek kátyúzási munkákat a pályán, március első felében pedig elkezdte és augusztusig tervezetten, ütemezetten folytatja a lokális és nagyfelületű javításokat a Budapest és Tatabánya közötti szakaszon.

De ez még nem minden!

„A már zajló beavatkozásokon túl nagyobb volumenű beruházás is elindul a következő hetekben az M1-es autópályán az országos Komplex útfelújítási program részeként, a tervezett 4 milliárd forint költségvetési forrásból. A közútkezelő megbízásából a Hegyeshalom felé vezető oldalon egy 2,5 kilométeres szakaszon Biatorbágy térségében, és egy 11,75 kilométeres szakaszon a Herceghalom–Bicske vonalon végeznek majd sávfelújítási munkákat a kivitelezők. A tavaszi-nyári javításokra szánt teljes forrásmennyiség így megközelíti a 4,5 milliárd forintot.”

Már csak két év, és elkészülnek a tervek

„A kialakult pályaállapotokra tartós megoldást a főváros és Győr között tervezett 2x3 sávos bővítés jelent majd. A több mint 90 kilométer hosszon tervezett beruházás előkészítése kormánydöntés alapján zajlik. A szaktárca a tervezési folyamatok felgyorsítását rendelte el, a cél az, hogy a kivitelezés megkezdéséhez szükséges engedélyes tervek akár már két éven belül rendelkezésre álljanak. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közös szakmai javaslatot készít az átfogó korszerűsítés megkezdéséig elvégzendő további feladatokról” - olvasható a Magyar Közút közleménye. 

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.