A versenyhivatal vizsgálja, hogyan lett Mága Zoltánnak hirtelen 560 ezer indiai, bangladesi és pakisztáni rajongója

2018 május 11., péntek 9:47
156

A Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu tavaly novemberben adott ki közleményt arról, hogy Mága Zoltáné lett két hónap alatt a 2. legnépszerűbb magyar facebookos celeboldal, Schobert Norberté mögött. A hegedűs ezt úgy érte el, hogy naponta 10 ezrével nőtt a rajongói száma, így Kasza Tibort megelőzve el is érte az 1 milliós tábort. Mága 260 ezer bangladesi, 180 ezer indiai és 120 ezer pakisztáni „facebookozóval” gazdagodott, azaz pont azokból a távoli országokból jött szokatlanul sok lájk, ahol rengeteg kamuprofilt kínálnak a lájkvásárlóknak.

Mága Zoltán hagyományos újévi koncertjén a Papp László Budapest Sportarénában 2017. január 1-jén. Fotó: Máthé Zoltán/MTI

Megkérdeztük a Gazdasági Versenyhivatalt, hogy folytatott-e eljárást a gyanús lájkok ügyében. A GVH-tól az alábbi választ kaptuk:

„A Gazdasági Versenyhivatal a folyamatban lévő versenyfelügyeleti eljárásában azt vizsgálja, hogy a Mága Zoltán előadóművész Facebook oldalán hirtelen jelentős mértékben (több százezerrel) megnőtt like-ok száma arra a körülményre vezethető-e vissza, hogy a Mága Zoltán előadói tevékenységét szervező, népszerűsítő eljárás alá vont vállalkozások valódi kedvelések, valódi fogyasztói tetszésnyilvánítás nélkül, ellenszolgáltatás fejében jutottak-e ezen új kedvelésekhez és követésekhez.

Az oldalhoz kapcsolódó kedvelések és követések fenti módon történő megszerzése és megjelenítése alkalmas lehet arra, hogy a művész hírnevével, népszerűségével, a fogyasztók valódi tapasztalatain alapuló pozitív értékelésével kapcsolatban megtévessze mind a fogyasztókat, mind az üzletfeleiket.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy az eljárás alá vont vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására, és ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul. Az eljárás befejezésének határideje 3 hónap, amely – az ügy bonyolultságától függően – két alkalommal, legfeljebb 2 hónappal meghosszabbítható. Az eljárás jelenleg folyamatban van, így arról további tájékoztatást nem tudunk nyújtani.”

A GVH már egy ideje vizsgálja az influencerek és a fizetett posztok problémáját is, és tavaly kiadtak egy ajánlást is, amiben egyértelműen definiálták, ki számít véleményvezérnek, és pontosan hogyan kell megjelölni a fizetett, vagy barterszerződés keretében megjelenő posztokat. A GVH korábban Rubint Rékát és Kasza Tibit is bevonta az ajánlás előkészítő munkáiba, tekintve, hogy őket kiemelkedően sok rajongó követi, és nagyon sok szponzorált tartalmat jelentettek meg.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt