MÁV: A mozdonyvezető nem hagyta ott a vonatot, amikor lejárt a munkaideje

A Magyar Államvasutak reagált arra a szombati hírre, miszerint a Dalia IC mozdonyvezetőjének menet közben lejárt a munkaideje, ezért a szerelvény 1,5 órát vesztegelt a pályán, míg megérkezett a váltás, és folytathatta a szerelvény az útját.

A MÁV - amelynek közleményét változtatás nélkül a közérthetőség érdekében nem most, hanem pár bekezdéssel később közöljük - azt állítja, "a megjelent hírekkel ellentétben a mozdonyvezetőnk nem hagyta magára a vonatot az utasokkal."

Mint írják, az viszont igaz, hogy lejárt a munkaideje, ezért nem vezethette tovább a vonatot. Viszont a szerelvényen maradt, és biztosította a vonat áramellátását.

Azt is cáfolja a MÁV, hogy a vonatot a semmi közepén hagyta volna, hiszen azt "a Nagyút" állomásig elvitte. Az esetről egy utas számolt be a Borsnak, ő állította, hogy a semmi közepén maradt a vonat.

Igazságot azért nehéz tenni, mert Nagyút település vasúti infrastruktúrája, azaz állomásépülete és környéke úgy néz ki, hogy arra akár a semmi közepe is kifejező lehet:

Utas: A semmi közepe. MÁV: Nem a semmi közepe.

A mozdonyvezető munkaidejére visszatérve: azért járt le menet közben a MÁV szerint, mert a vonalon technikai problémák (vezetékszakadás) adódtak, ezért a vonat menetrendje eleve eltért a szokásostól.

A MÁV közleménye:

A Dália IC mozdonyvezetőinek váltásával összefüggésben történteket a vasúttársaság munkatársainak bevonásával rekonstruáltuk. Kérjük, hogy az esettel kapcsolatosan megjelentetett cikkükben mielőbb közöljék az alábbi tájékoztatásunkat, mert a megjelent hírekkel ellentétben a mozdonyvezetőnk nem hagyta magára a vonatot az utasokkal.

A Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik. Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte.

A vonatot Nagyút állomásig továbbította (nem a „semmi közepén” állt meg), ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját.

A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság.


November végén 476 újság, rádió, tévécsatorna és internetes oldal ajándékozta oda magát nemzetstratégiai közérdekből az új fideszes médiaalapítványnak, az eddiginél is jobban a kormány felé hajlítva a magyar nyilvánosságot.

A 444 nem közpénzből működik, és szerencsére senki sem tud bennünket a Fidesznek ajándékozni.

A hosszú távú, biztos működéshez viszont a te segítségedre is szükségünk van. Idén 50 millió forintot szeretnénk olvasóinktól összegyűjteni, 36 millió már összejött, ezt nagyon köszönjük!

Hogy elérjük a kitűzött célt, kérjük támogasd rendszeresen a 444-et!

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.