Németországban egy 62 mérföldes, nagyjából 100 kilométeres szakaszon üzembe állították az ország első hidrogénhajtású vonatszerelvényeit, amelyeket a francia Alstom gyártócég bocsátott rendelkezésre.
A vadonatúj gépek az ország északi részén, Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde és Buxtehude települések között közlekednek.
A két hidrogénmeghajtású vasút akár 140 km/h sebesség elérésére is képes, és egyetlen töltéssel akár 600 mérföldet, tehát nagyjából 1000 kilométert is meg tudnak tenni, ami azt jelenti, hogy kilencszer tudnak fordulni a végállomások között egy tankkal.
A szerelvények olyan üzemanyagtankokkal működnek, amiben hidrogén és oxigént elegyítésével termelődik elektromos energia, és a technológia tartalékenergia tárolását is lehetővé teszi lítium-akkumulátorok segítségével.
A speciális vasút előállítása egyelőre méregdrága, viszont fenntartásuk sokkal gazdaságosabb és környezetbarátabb, mint a dízelmotorral működő elődeiké, hiszen csak vízt és gőzt eresztenek ki magukból.
A tervek szerint az Alstom további 14 szerelvényt szállít le 2021-ig Alsó-Szászországba, de más német területekről is van érdeklődés, Franciaországban várhatóan 2022-ben kerül forgalomba az első ilyen gép.
A bemutatón az Alstom illetékesei azt mondták, hogy Nagy-Britanniából, Dániából, Norvégiából, Olaszországból és Kanadából is érdeklődnek a technológia után. (TechReview / Guardian)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.