Az Echo Tv-vel indított közös műsort az Index tulajdonosának tulajdonosa

„És igen, a számos sajtóorgánum által többször, többféleképpen bemutatott és véleményezett hír igaz: lapunk kiadójának, a Regon Zrt.-nek tulajdonosa Oltyán József, aki valóban 50 százalékos tulajdonrészt vásárolt a Magyarország legjelentősebb online médiacsoportját tulajdonló Cemp-X Online Zrt.-ben”

– írja novemberi vezércikkében a Magyar Építők magazin, aminek így nézett ki a címlapja:

A Regon elfoglalja méltó helyt a magyar sajtópiacon, kicsit a CEMP felett.

A Magyar Építőknél érezhetően szuperbüszkék rá, hogy kiadójuk tulajdonosa ilyen bombaüzletet csinált:

„Miközben ezen a híren szemmel láthatólag a hazai sajtó jelentős része megdöbbent, számunkra semmilyen meglepetést sem jelentett, hiszen a munkánk során az építőiparban számtalan esetben találkoztunk ilyen vagy ehhez hasonló eseménnyel, amikor egy dinamikus »gyorsnaszád« bekebelez egy akár sokkal jelentősebb méretű »tengerjárót«.” 

Lehet, hogy az építőiparban mindennapos, hogy 2 milliós nyereségű, 90 milliós forgalmú cégek százmilliós nyereségű és másfélmilliárdos forgalmú cégeket kebeleznek be hirtelen, de ettől a képzavar nem lesz kisebb. A magát máris médiaóriásnak érző Magyar Építők szakmai tanáccsal is szolgál a versenytársak részére:

„Bízunk benne, hogy a Magyar Építők pontos híreit létrehozó tulajdonosi szemlélet tovább terjed a hazai sajtóban.” 

Sok értelme nincs, de legalább őszinte: ahol a híreket a tulajdonosi szemlélet hozza létre, ott már nincs szükség hírszerkesztőre. A cikk legkomikusabb része mégis az a bekezdés, amelyben a rendkívüli médiapiaci sikerek okát próbálják megvilágítani a szerencsétlen gyorsnaszád-metaforát tovább vonszolva:

„...mitől lesz akár egy kis vállalkozás az ágazat gyorsnaszádja? A Regon csoportnál a válasz egyszerű: a belső kommunikáció fejlesztésével (sic!).

Tehát, kedves kis vállalkozások, tessenek fejleszteni a belső kommunikációt, és akkor talán a ragozási problémák ellenére sem lesz nehéz benyelni egy tengerjárót!

Egyébként szeptember 17-én derült ki, hogy a kecskeméti KDNP-tag kisvállalkozó,  Oltyán József szerzett tulajdonrészt az alapítványi formába kilegózott Index mögött álló kulcscégben. Azt nem lehet tudni, hogy Oltyánnak honnan volt pénze a bevásárlásra, de a tranzakció után az Index kiszolgáltatott helyzetbe került.

A vezércikkben az is szerepel a Magyar Építők nevű online lap október 20-től az Echo Tv-vel indított közös műsort Magyar Építők címen, ami a magyar építőipar teljesítményét mutatja be a nagyközönségnek, alighanem a tulajdonosi szemlélet által létrehozott tengerjárónyelő médiaszakértelemmel.

November végén 476 újság, rádió, tévécsatorna és internetes oldal ajándékozta oda magát nemzetstratégiai közérdekből az új fideszes médiaalapítványnak, az eddiginél is jobban a kormány felé hajlítva a magyar nyilvánosságot.

A 444 nem közpénzből működik, és szerencsére senki sem tud bennünket a Fidesznek ajándékozni.

A hosszú távú, biztos működéshez viszont a te segítségedre is szükségünk van. Idén 50 millió forintot szeretnénk olvasóinktól összegyűjteni, 36 millió már összejött, ezt nagyon köszönjük!

Hogy elérjük a kitűzött célt, kérjük támogasd rendszeresen a 444-et!

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.