Nem adta le a köztévé Tordaiék követeléseit, mert „semmi olyat nem tartalmazott, amit ne mutattak volna már be több helyen”

A 19.30-as híradóban a migrációs és terrorblokk után foglalkoztak Tordai Bence és a Párbeszéd politikusainak szerda délutáni látogatásával. 

A párbeszédesek ellátogattak a Kunigunda útjára, ahol egy pendrive-on átadták a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-t igazgató Dobos Menyhértnek követeléseiket, és azt kérték, játszák be az azon található felvételt az esti hírműsorban. 

Dobos megígérte, hogy továbbítja a kérést a szerkesztőknek. Dobos teljesen komoly arccal belemondta a közvetítésbe, hogy mivel náluk szerkesztői szabadság van, ígéretet nem tud tenni.

Fotó: Részlet az M1 adásából

A felvétel természetesen nem került adásba, de a látogatás igen. A riport szerint Tordaiék folyamatosan és többszörösen jogsértést követtek el, amikor élőzték előbb a biztonságiakkal, majd az igazgatóval történt beszélgetést, sőt, Tordai (hazug) lénye önmagában jogsértő volt a bejátszás szerint, mert 

az előtérben tett látogatásával politikai nyomást gyakorolt a szerkesztőkre. A legjobb rész csak ezután következett. Kiderült, hogy a szerkesztők megnézték a felvételt, de azért nem játszották be a közpénzből működő köztelevízióban, mert 

„az semmi olyat nem tartalmazott, amit ne mutattak volna már be több helyen, vagy ne hangzott volna el a tüntetéseken.”

A riportban ezután elhadarták, hogy mi mellett zajlott tüntetés a közmédia székház előtt: például a rendőri túlóra ellen, miközben majdnem felgyújtottak egy rendőrt, vagy a sajtószabadságért, noha épp ők gyakorolnak politikai nyomást a közmédiára. Levezetésként Mráz Ágoston Sámuel kommentálta az ellenzéki láthatósági versenyét. 

A nagyjából 20 óra előtt bejátszott blokk az M1 youtube-csatornáján visszanézhető: