Belgiumnak elege van az autópályák középső sávjaiban autózó nyomorultakból

közlekedés
2019 március 03., 15:11
comments 648

Hamarosan a korábbinál nagyobb összegű, 116 eurós (mintegy 37 ezer forint) büntetésre számíthatnak a háromsávos autópályákon tartósan, nem előzés céljából a középső sávban haladó járművek vezetői a belga parlament döntése érelmében - közölte hétvégi számában a La Libre Belgique című belga napilap.

A napilap tájékoztatása szerint a belga parlament egyhangúlag elfogadott határozatával megkettőzte az eddig érvényes 58 eurós (mintegy 18,5 ezer forint) büntetést a forgalmat zavaró és nagy mértékben lassító szabálytalanság esetében.

Benoit Godart, a belga közlekedésbiztonsági intézet (Vias) szóvivője elmondta, az intézkedés a közlekedés terén az autósok körében gyakran tapasztalható helytelen magatartás elleni fellépés.

Arra hívta fel a figyelmet, hogy a KRESZ nemcsak az autópályák középső sávjában való tartós haladást tiltja, hanem a jobbról való előzést is, amely szintén súlyos sőt, a biztonságot nagy mértékben veszélyeztető közlekedési kihágásnak számít. Szintén 116 eurós büntetés jár annak, aki a középső sávban lassabban haladó járművet a közlekedés gördülékenysége érdekében a szélső sávban, jobbról megelőz.

A politikus emlékeztetett: úgy a kettő, mint a három sávos autópályán tartósan haladni a jobb oldali, szélső sávban szabályos. A szélső sávban a lassabban haladó autók közlekednek, ezért a középső és a legbelső sáv kizárólag előzésre szolgál. Egy túlterhelt autópálya forgalma akkor gördülékeny, ha ezt a szabályt minden autós betartja, különben nem érvényesülnek az autópálya előzésre alkalmas sávjainak előnyei, és könnyen dugók alakulhatnak ki.

A hamarosan életbelépő jogszabály értelmében az említett szabálysértések miatt második alkalommal megbüntetett járművezetők jogosítványát is bevonhatják ideiglenesen.

A tartósan középen haladás vétsége miatt az autópálya-rendőrség tavaly mindössze átlagosan napi hét feljelentést tett, holott a szabálytalankodók száma ennél sokkal nagyobb. Az autópálya közlekedési szabályainak betartását a jövőben több rendőr bevonásával fogják ellenőrizni. Sem a sebességmérő, sem a forgalmat figyelő rendőrségi kamerák, sem pedig a személyautókba szerelt fedélzeti kamerák felvétele alapján nem indítható eljárás. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.