A Google majdnem adott 50 ezer eurót az Origónak, de aztán inkább meggondolták magukat

Média

Az Origo kiadója, a New Wave Media idén pénzt nyert a Google Digital News Innovation Fund-tól, amely újságok digitális projektjeit támogatja szerte a világban. A cég akár 50 ezer eurót is kaphatott volna a Google-től fejlesztésre, de úgy tűnik, hogy ettől a pénztől egyelőre elesnek.

A Google ugyanis vissszavonta a támogatást, miután a Niemanlab.org - amely a Harvard egyik újságírással foglalkozó intézménye - hosszú cikkben számolt be róla, mennyire érthetetlen, hogy egy kormányzati szócsőként működő oldal kiadója egyáltalán nyerhetett ezen a pályázaton, és erről kikérték a Google véleményét is.

A Google pedig a válaszában azt írta, hogy felülvizsgálták a döntésüket, és arra jutottak, hogy mégsem folytatják az egyébként kezdeti fázisban lévő együttműködésüket a New Wave Mediával.

A Niemanlab cikke idézte többek között a New York Times novemberi cikkét arról, hogyan vált az Origo szép lassan kvázi állami híroldallá. Időközben a Google DNI idei nyerteseinek a listájáról eltűnt a New Wave Media.

A Google DNI pályázatán amúgy három másik cég nyert még támogatást: az Index, a 24.hu-t kiadó Centrál, illetve a 444-et kiadó Magyar Jeti Zrt.

Kapcsolódó cikkek