A nemzetközi New York Times címlapsztorija lett az Origo orbánista megszállásáról szóló cikk

Szombaton a New York Timesban hosszú cikk jelent meg „A weboldal, ami megmutatja, hogyan halhat meg a szabad sajtó” címmel. Patrick Kingsley és Benjamin Novak (aki a 444-nek is készít angol nyelvű tartalmat) azt írta meg, hogyan csináltak Orbán emberei Magyarország egyik legnagyobb független híroldalából őrjöngő, hazug propagandafelületet. A világ egyik legjelentősebb lapja részletesen összefoglalta a sztori részleteit: Lázár János titkos külföldi útjait, a Telekom vezetőségének asszisztálását, a fideszes Várhegyi Attila szerepét, a szerkesztőség lefejezését és Matolcsy Ádám hatalomátvételét.

Ma a New York Times nemzetközi kiadásában pedig „Hogyan halhat meg egy szabad sajtó” címmel címlapsztoriként hozták le az anyagot, reggel ez köszöntött világszerte rengeteg embert:

Forrás: New York Times

Orbán emberei egyébként éppen a héten központosították a fideszes propagandabirodalmat.