A fideszes médiabirodalom 100 hazugsága

2018 október 24., szerda 9:24
251
  • Németh Szilárd 50 hablatyolása és Orbán Viktor 100 hazugsága után itt van 100 darab az udvaribolond-média legnevetségesebb, leglátványosabb kamuzásai közül.
  • Persze mind csak addig vicces, amíg eszedbe nem jut, mennyi pénzedet költötték el arra, hogy a lehető legképtelenebb álhírekkel, csúsztatásokkal, rágalmakkal és hazugságokkal próbáljanak hülyére venni. Vagy ha arra gondolsz, hány embernél érték el a céljukat.

Az állami milliárdokból működő, központilag irányított kormánypárti médiagépezet évek óta totális háborút visel a valóság ellen. Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy egyszerűen minden hírt a Fidesz szemszögéből mutatnak be, és azokat a részleteket hangsúlyozzák, amik a kormány álláspontját támasztják alá, hanem úgy, hogy kontrollálatlanul, folyamatos önismétléssel termelik a valóságtól teljesen elrugaszkodott, minimális alappal sem rendelkező hazugságokat.

Ezekből most csak százat gyűjtöttem össze – ráadásul nem is súlyozva, hiszen ekkora képtelenségek esetében lehetetlen volna –, de a százas lista így is elég bizonyítékkal szolgál arra, amire pár éve még nem számítottunk volna: az, hogy az ország fejest ugrik a tébolyba, nemcsak tragikus, hanem végtelenül vicces is.

A cikkbe csak a nyilvánvaló hazugságok fértek bele. Nem említjük az olyan, szintén vicces, de csak bakinak számító bénázásokat, mint amikor véletlenül nem az újságíró Gergely Zsófiát, hanem a Négy Mancs Alapítványnál programvezetőként dolgozó névrokonát mutatták be a lejárató anyagukban. Az sem fért ide, hogy a Pesti Srácok Soros György – korábban még folyamatos nőzéssel vádolt – fiáról azt hitte, hogy a „barátjával” ott vonult a Budapest Pride-on, hiszen itt legalább beismerték, hogy tévedtek.

Az olyan történeteket sem számítjuk ide, mint amikor a Mandiner arról írt népmesékből ismert stílusban, hogy szomorú volt a bácsi a vonaton, mert a Békemeneten nem tudta megvédeni a hazáját egy külföldi újságíró előtt, vagy amikor egy homoszexualitását nyíltan vállaló liberális, akinek titkolnia kell, hogy a Fideszre szavazott, névtelenül írt a Figyelőnek olvasói levelet arról, hogy Orbán megmentette a jogállamot. (Az utóbbi állítás egyértelműen nem igaz.) Ugyanígy – bármilyen valószerűtlen is az állítás – annak is ki kellett maradnia, hogy a Békemeneten sorosista provokátorok hátulról megtámadták Habony sajtósait, és összetörték a tábláikat, de erről a pont semmilyen felvételt sem tudtak készíteni. Gyanús, hogy semmi sem igaz belőlük, de ez bizonyíthatatlan, így – akármilyen viccesek is – itt nincs helyük.

1. Migránsok 10 ezrei várják a kvótanépszavazás végeredményét, ha érvénytelen lesz, megindulnak

Migránsozás a köztévében a kvótanépszavazás napján Fotó: M1

A kvótanépszavazás érvénytelen lett, mégsem indultak meg az országba tömegek, amivel a szavazás napján a közmédia egész nap riogatott.

2. Soros megölte volna az anyját

Forrás: TV2 Tények

Soros György korábban az eutanázia legalizálásáról és az amerikai egészségügyi reformról elkészített, Open Society Foundation megjelent tanulmányban írt arról, hogy az édesanyja beköltözött egy eutanáziát elősegítő intézménybe, és ekkor ajánlotta fel, hogy segít neki meghalni, mert „ennyivel tartozott neki”, bár ezt alapvetően nem szívesen tette volna meg, és örült, hogy az anyja végül nem vette el a saját életét, mert így az egész család vele lehetett, miközben felkészült a halálra. A TV2 Tények című műsorában ezt nem részletezték, egyszerűen annyit állítottak, hogy Soros megölte volna az anyját.

3. Hadházy Ákos lenullázta, meghurcolta és kizsigerelte a szomszédját, ráadásul rövidnadrágban, ízléstelenül orgonált

Fotó: Tények / TV2

Ezt a minden elemében nevetséges sztorit hónapokon át építették fel, és a választás előtt érkezett el a csúcspont.

4. EURÓPA 2017 – Ezt akarjuk? Allahu akbar! ☠

Ez valószínűleg kevésbé a vicces, inkább a súlyosan társadalomellenes hazugságok közé tartozik: a választás előtti hetekben a TV2 és az Origo mellett egy rakás apró, új migránsellenes Facebook-oldal és a Youtube-csatorna is tömeges, rasszista agymosást folytatott őrjöngő arabok és feketék hamisított videóival.

Egy jellemző videó úgy nézett ki, hogy EURÓPA 2017 felirat alatt fekete fiatalok ütnek meg egy idős nőt, és az eredetileg hang nélküli videó alá „Allahu Akbar” üvöltést és robbanáshangokat vágtak, miközben a felvételeknek legtöbbször közük sem volt az iszlamizmushoz vagy a bevándorláshoz, hanem mondjuk 2015-ben, az amerikai Nebraskában készültek. (A választás előtt az Origo egyébként 394 migrációval kapcsolatos, sokszor dehumanizáló cikket írt, ezeket a szerzők egyetlenegyszer sem vállalták névvel.)

5. Soros repülővel küldött tüntetőket, de így is alig volt tüntető Budapesten

Forrás: Ripost

Ezt a tavalyi, több 10 ezres CEU-tüntetésről hazudták, azonnal legendássá is vált a rekordkamu.

6. Vona Gábor titokban elment Jemenbe, egy Szaddám Huszein által pénzelt párt kongresszusára

Forrás: Faktor

A közmédia a bíróság ítélete miatt kénytelen volt elismerni, hogy ezt valótlanul híresztelte. Vona évekkel korábban tényleg járt Jemenben, de ezt sosem titkolta, a könyvében is írt erről. Szaddám Huszein emlegetése pedig rejtély.

7. Az egész ellenzék lebontaná a kerítést

Forrás: Origo

A Fidesz és az udvaribolond-média állításával ellentétben egyik ellenzéki párt sem bontaná le a határkerítést.

8. Essen (ami németül azt is jelenti, hogy „enni”) a ramadán miatt átnevezi magát Fastenre (ami böjtöt is jelent)

Fotó: MTVA

A köztévé egy német viccoldal álhírét benézve mutatta be Németország iszlamizálódását, és a hír eljutott Németországba is. Ez idáig egy sima – bár láthatóan tendenciózus – baki, de onnantól, hogy kiderült, a hír nem igaz, és mégsem javította a közmédia, az egész egy nevetséges hazugsággá vált.

9. Soros György 20 milliárd forinttal támogatta Gulyás Mártont

A közmédia az Origótól vette át az értesülést – ami Puzsér Róberttől származott, aki egyébként azt vissza is vonta –, de még az Origo is csak 20 millióról írt, a túlteljesítő médiamunkás ezt szorozta meg ezerrel. A Pesti Srácoknak már a 20 milliót is helyre kellett igazítania.

10. 2000 Soros-zsoldos dolgozik Magyarországon

SorosLeaks a TV2-n

A Figyelő és Orbán Viktor is arról magyarázott, hogy Soros Györgynek több mint 2000 embere dolgozik áskálódik Magyarországon. Ezt a Magyar Idők egy vágott felvétellel próbálta bizonyítani, csakhogy a teljes hangfelvételen (amit egyébként egy izraeli magán-titkosszolgálati cég készített) a Soros-alapítványok egyik volt alkalmazottja annyit mond, hogy a szervezetnek 2000 ember dolgozik világszerte, és ez előtte sem volt titok. Budapesten viszont csak 174 ember dolgozik Soroshoz köthető szervezetnél.

11. Vona és Hadházy titokban találkozott a paktumhajón, eladták az LMP-t Simicskának

Fotó: TV2/Tények

A fideszes álsajtó januárban úgy vitt végig a „leleplező” sztorit az LMP–Simicska-paktumról, hogy már a legeleje óta lehetett tudni, mekkora blöff az egész.

12. Vona Gábort tiszteletbeli tagjának választotta a Szürke Farkasok nevű terrorszervezet, és Vona egy törökországi előadásán hitet tett Allah mellett

Forrás: Origo

A telefonbetyár-kormány ezzel az ürüggyel telefonált az embereknek, és később persze helyre is igazították, hiszen Vona Gábor – akit a Fidesz-közeli trollgépezet egyszerre buziz és muszlimoz – nem beszélt radikális iszlamisták előtt, és a Fideszhez hasonlóan ő is végig bevándorlóellenes volt.

13. Választási csalás történt Újpesten

A választás napján a Ripost nyomán a fideszes sajtó (ideértve a közmédiát is) választási csalást emlegetett Újpesten, mert lehúzták a fideszes jelölt nevét a szavazólapról. Azt írták, hogy „ha tömegesen fordulnak elő az ehhez hasonló akciók, a választás tisztasága erősen megkérdőjeleződhet”. Kiderült, hogy 21, rosszul fénymásolt szavazólapról volt szó összesen. Az ennél sokkal több szavazatot érintő, a Fidesznek kedvező szabálytalanságok vagy a szervezetten szállított ukrajnai szavazók miatt nem riadóztatott a propaganda.

14. Kiszivárgott a Soros-féle kvótapaktum: 66 egyéni körzetben kiválogatták a migránspárti-politikát elfogadó ellenzéki képviselőjelölteket

Nem szivárgott ki sehol semmi, átlátszó kampányhazugság volt ez az Origótól (és végig is söpört a kormánymédián), hiszen egy csomó helyen nem is léptek vissza ellenzéki jelöltek, így a Fidesznek meg is lett a kétharmad.

15. Soros György gonosz, cionista-amerikai multimilliárdos

Forrás: M1

Az M1 tavaly forrásként használta az Iráni iszlám Köztársaság síita fundamentalista despotájának, Ali Hámenei ajatollahnak, Irán legfelsőbb vezetőnek a weboldalát, amin az ajatollah gonosz, cionista-amerikai multimilliárdosnak nevezte Sorost, pedig köztudott, hogy nem cionista, és a „gonosz” is erősen véleményes.

16. A politikai korrektség tombolásaként színesbőrű kisfiú arca került a Kinder csokira

Az Origo augusztusban „Újabb píszí-akció: színes bőrű kisfiú a Kinder csoki új arca” címmel arról írt, hogy „érdekes jelenség ütötte fel a fejét Németországban, amikor a polcokon megjelent a Kinder csokoládé új arca, egy fekete kisfiú. A Kinder honlapja szerint ez csak egy limitált kiadás volt a foci-vb idejére. Mindenesetre úgy látszik a multikulturalizmusnak már a németek is igyekeznek megfelelni, most éppen így.” Az persze egyáltalán nem derült ki a cikkből, hogy ezt a Kinder-sorozatot nem túl meglepő módon a vébére időzítve, válogatott focisták fényképével díszítették, és a képen látható színesbőrű kisfiú Jérôme Boateng. Ráadásul 2016-ban, az Eb előtt már volt ugyanilyen.

17. Egy német buliban migránsok inzultáltak egy nőt

A Pesti Srácok ezzel az állítással osztott meg egy videót, amiről kis utánajárással kiderült, hogy betépett jamaicai férfiak zaklattak és bántottak egy jamaicai nőt, és az agresszió még a jamaicai olvasók között is nagy felháborodást váltott ki.

18. Budapest egyik legdrágább éttermében bukott le Botka László

Forrás: Origo

Ezt írta az Origo a Kiskakukk étteremről. Talán a menü egész jól érzékelteti, hogy ez nem igaz.

19. Szó szerint lehülyézte Magyarországot az Index

Ezt nyomta a köztévé az áprilisi választás után, pedig az Index véleménycikke pont ennek az ellenkezőjéről szólt.

20. Aki nem a Fideszre szavaz, az arra szavaz, hogy soha többé ne legyen karácsony

Forrás: beol.hu

Ez volt Orbán Viktor karácsonyi üzenetének fő üzenete, amit visszhangzott a teljes udvaribolond-média.

21. Csúnyán lepontozták Tordai Bencét a diákjai, nagyon rossz tanárnak tartották

Forrás: Origo/MarkMyProfessor

Az Origó júniusban írt arról, hogy Tordai Bencét, a Párbeszéd parlamenti képviselőjét lepontozták a diákjai. (Egyébként a MarkMyProfessoron két profil található Tordaihoz: az egyiken nagyon rossz, 2,46-os, a másikon egész jó, 3,96-os átlaggal szerepel a képviselő, aki 2015-ig volt a BKF, ma Budapesti Metropolitan egyetem oktatója.) Csakhogy a a lepontozás azokban a napokban történt, amikor a cikk született, Tordai pedig már 3 éve nem is tanított. Rétvári Bence KDNP-s államtitkárnak válasz helyett ezt sikerült felhoznia egy parlamenti vitában.

22. Juhász Péter benyugtatózta, napokra a lakásba zárta, és súlyosan bántalmazta a gyerekei anyját

Bors, 2018. augusztus 29.: „»Benyugtatózta és napokra bezárta gyermekei édesanyját Juhász Péter« címmel 2018. február 10. napján megjelent cikkben valótlanul állítottuk, hogy Juhász Péter benyugtatózta és napokra a lakásba zárta gyermekei édesanyját és őt tettlegesen, súlyosan bántalmazta.” Minden fő állítás hazugság volt, ráadásul sajnos kicsit sem vicces.

23. A menekülteket segítő civilek háborús bűnösök és hazaárulók

Ezt Földi László, a külföldi hírszerzést irányító Információs Hivatal volt műveleti igazgatója, az utóbbi években Nógrádi György és Georg Spöttle mellett a fideszes és közmédia egyik kedvenc terror- illetve migrációügyi szakértője mondta Mészáros Lőrinc tévéjében. Legalább annyira őrültség, mint hazugság.

24. A metróban szemérmetlenül vizelő migráns fényképe sokkolja egész Párizst

Az Origo a metróba vizelő párizsi migránsként állított be egy 2015-ben lefotózott New York-i utast. A cikket azóta sem javították. Az Index nyáron arról is beszámolt, hogy az Origo hogyan manipulál tudatosan, oda nem illő fotókkal.

25. Gulyás Márton behívta a Soros-rohamosztagot, törni-zúzni akarnak Pesten

Fotó: RMi7WS07

„Szélsőbaloldali erőszakhullámra számíthatunk Sorostól Budapesten”írta az Origo, megjósolva, hogy a választás után meghirdetett ellenzéki tüntetésen lángba fogják borítani a fővárost. De a komplett szolgamédia – például Mészáros Lőrinc megyei napilapjai is – is arról számolt be, hogy Gulyás Márton, Soros magyarországi helytartója még hamburgi anarchistákat („Soros-rohamosztag”) is behívott. A tömegrendezvény persze aztán úgy ment le, hogy az égvilágon semmilyen rendbontás nem történt, pedig a Magyar Idők azt ígérte, hogy a hamburgi sorosisták „golyóscsapágy csúzlival” és „Molotov-koktéllal” jönnek. Az Origo utólag így korrigált: „A szervezők egyébként, úgy tudjuk, megijedtek az országos felzúdulástól, és Soros kiskatonája, Gulyás Márton arra kényszerült, hogy végül lemondja a Hamburgot felgyújtó, szélsőbaloldali vendég- , vagy még inkább bértüntetőket.” Botrány persze így is volt: bemutattak bizonyítékként egy fotót, hogy valaki odahányt az Oktogonra.

A cikk 4 oldalas, az alján lehet lapozni.

26. Simicska Lajos beszart

Origo, 2017. október 20.: „A nyilvánosságra került képeken ugyanis Simicska ruhája feltűnően mocskos, amit az ellenzéki propagandasajtó igyekezett úgy beállítani, hogy Simicska festékes lett, de nyilvánvaló, hogy sáros, részegen elesett. Egyes források szerint pedig egyszerűen becsinált.” Simicska graffitizéséről október 3-án reggel írtunk, majd a Ripost délután „megerősített értesülései” alapján írt ugyanerről. Sem akkor, sem később nem álltak elő „egyes források” olyan undorító szöveggel, hogy Simicska Lajos – a kegyvesztett oligarcha, aki a Fideszt naggyá tette – „becsinált”. A cikk alaphangját egyébként ez a mondat adta meg: „Pisilés, meztelen kémia, piti seftelés, szerencsétlenkedés és a részeg Lali, aki egyszerűen becsinál.”

27. Gulyás Márton Soros György magyarországi fő embere, a majdani ellenzék vezetője

Origo: „Valótlanul állítottuk, hogy Gulyás Márton kitartottja Soros Györgynek és megkapta tőle az új ellenzék megszervezésének feladatát. Valótlanul állítottuk, hogy Gulyás Márton a választás utáni hétvégére tüntetést szervez. Valótlanul állítottuk, hogy Gulyás Márton Soros György magyarországi fő embere, a majdani ellenzék vezetője és tüntetés szervez. Valótlanul állítottuk továbbá, hogy Soros György Gulyás Mártont nevezte ki az ellenzék új vezetőjének, akitől azt a feladatot kapta, hogy megszervezze az új ellenzéket.”

28. Vona Gábor koc­cin­tott az aradi tá­bor­no­kok kivégzésére, Hay­nau híve, és labancnak tartja magát

Forrás: Ripost

Részletek a Ripost csodálatos helyreigazításából: „Vona Gábor NEM koc­cin­tott az aradi tá­bor­no­kok ki­vég­zé­sére és NEM Hay­nau híve!”, „Va­lót­la­nul ál­lí­tot­tuk, hogy Vona Gábor la­banc­nak tartja magát.”

29. Vona kiállt a kvóta mellett

A Lokál – a választások után – kénytelen volt helyreigazítani: Vona nem állt ki a kvóta mellett.

30. Titkolózik a Magyar Helsinki Bizottság

„A »Titkolóznak Soros civiljei« címmel 2017. április 22. napján az origo.hu portálon megjelent cikkben azt a valós tényt, hogy a Magyar Helsinki Bizottság a cikk publikálásának napján még nem válaszolt a Magyar Hírlap újságírójának a Magyar Helsinki Bizottság működésével kapcsolatos egyes adatokra vonatkozó adatigénylésre, abban a hamis színben tüntettük fel, hogy törvényi kötelezettsége ellenére a Magyar Helsinki Bizottság nem teljesítette az adatigénylést, mivel elhallgattuk azt a tényt, hogy az adatigénylés teljesítésére a jogszabályok szerint nyitva álló határidő a cikk megjelenésekor még el sem telt.” (Origo)

31. Juhász Péter Portik Tamásnak dolgozott

Forrás: TV2

Miután Juhász Péter arról beszélt többször is, hogy Rogán Antal miniszter és a bűnöző Portik Tamás kapcsolatban állhatott, a fideszes média igyekezett azt az üzenetet átverni, hogy Juhász Péter Portiknak dolgozik. A Magyar Idők és az Origo is elismerte, hogy Juhász nem dolgozott Portiknak, és a Juhászt – egy elítélt zsarolót megszólaltatva – hazudozó TV2 is elbukta a pereket.

32. Egy magyar házaspár majdnem terrortámadás áldozata lett Tunéziában

2015 nyarán a Lokál azt sugallta, hogy egy házaspár majdnem belehalt a nászútba, ugyanis igent mondtak egy egyhetes, olcsó tunéziai útra, mielőtt június 6-án megházasodtak. Aztán június végén 38 embert megöltek a terroristák Szúszában, ahova a házaspár is menni akart. Csakhogy, mivel Észak-Afrikában ilyenkor túl meleg van, nekik szeptemberre volt foglalásuk, és ez mentette meg az életüket.

33. A menekültek miatt Magyarországra jön egy Svédországban született nő

Forrás: M1

A köztévében Natalie Contessa af Sandberg néven futtatott, magyar származású svéd nő azt állította, annyira fél a menekültektől, hogy most inkább Magyarországra költözik. De kiderült, hogy már évekkel korábban lakást bérelt Budapesten, vagyis már a sztori felütése is hazugság volt, ráadásul 8-9 évesen, Nagy A. néven érkezett oda az anyjával, menekültként. A nő egyébként elítélt csaló, rágalmazó.

34. Vona Gábort palesztin esküvői tanúja vezette el az iszlámhoz

Fotó: hirado.hu

Ez annyiból igaz, hogy Vonának tényleg volt egy palesztin esküvői tanúja, aki segített neki eljutni Jemenbe. Csakhogy azt már a közmédia nem tette hozzá, hogy a palesztin származású férfi maga Amin Zoltán, aki 2010-től az állami Duna Televízió vezérigazgató-helyettese volt, 2014 októberétől 2015-ig pedig az MTVA programigazgatója, és ezután sem szakadt meg a kapcsolata a köztévével, több műsorban producerként közreműködött. A cikk célja természetesen itt is az volt, hogy sikerüljön azt sugallni: Vona Gábor muszlim, ami nem igaz.

35. Márciustól bevándorlókat telepítene Magyarországra Soros György

Fotó: hirado.hu

A III/II-vel kapcsolatba hozott fideszes polgármester, Szita Károly a kampányban azt magyarázta a köztévében, hogy tudni lehet: az első két Soros-féle, bevándorlás-szervező irodát Debrecenben és Pécsen fogják megnyitni, és ezeknek az irodáknak az lesz a feladatuk, hogy „hálózatot szervezzenek”. A valóság: a Nyílt Társadalom Alapítvány megállapodott egy pécsi és egy debreceni civil szervezettel, amik az elmúlt hónapokban felmérték, mik a legnagyobb, szegénységből adódó problémák a saját régiójukban, és írjanak ki pályázatokat lakhatási, oktatási, egészségügyi és mindenféle, szegénységgel kapcsolatos témákban. Bevándorlók betelepítéséről természetesen szó sem volt.

36. Lövöldözés tört ki a Los Angeles-i nemzetközi repülőtéren

Forrás: M1

2016 nyarának végén – nem sokkal a kvótanépszavazás előtt – Hevér Lóránt, az M1 műsorvezetője a fenti cím alatt beszélgetett a helyszíni tudósítóval, Lukóczki Gáborral, és olyan konkrétumok hangzottak el, hogy „állítólag”, „valószínűleg”, „az egyik helyi hírcsatornán”, „vélhetően” és „elképzelhető”. Mint kiderült, nem történt lövöldözés.

37. A Röszkén talált telefonokon az Iszlám Államot éltető videókat és egy halott csecsemőről készült fotót találtak

2015 őszén sokáig habosította a menekülteket terroristáknak beállító sztorit az M1, állandó „biztonságpolitikai szakértőik” véltek felfedezni a videókban/fotókon az ISIS-t éltető propagandát, pedig pár egyszerű kereséssel is meg lehetett állapítani, hogy a rejtélyes telefonokon – amikről azóta sem lehet hallani semmit – éppen az ISIS propagandájára figyelmeztető videó szerepelt. A legnagyobb vicc az, hogy a mexikói drogbáró El Chapo Guzman fiát kigúnyoló internetes mémről állították azt, hogy egy halott csecsemő, majd a megszólaltatott Geörg Spöttle Fidesz-aktivista kijelentette: ez a legborzalmasabb fotó, amit életében látott.

38. Kiskunhalason háborús helyzet alakult ki

Ezt Földi László, az M1 állandó „biztonságpolitikai szakértője” 2016 júniusán mondta az M1-en, miután annyi történt, hogy a Kiskunhalason fogva tartott menekültek egyik választott szószólója, egy szíriai férfi petíciót juttatott el a menekültügyi hatósághoz, majd arra szólította fel a bevándorlókat, hogy induljanak el Budapestre. Többen kiabáltak is, de a rend estére helyreállt, bár a menekültek később is tiltakoztak: jobb körülményeket és gyorsabb ügyintézést követeltek. Ez volt hát a III. világháború…

39. A közmédia az 50 napos kampányidőszak alatt különös figyelmet fordított a pontos és hiteles tájékoztatásra meg a kiegyensúlyozottságra, és az előírtakon kívül külön időt biztosít a pártok bemutatkozására

Ezt Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója mondta az M1-en az április 8-i választás napján. Ehhez képest a Nemzeti Választási Bizottság, a Kúria és az Alkotmánybíróság is kimondta: jogsértő volt, hogy a közmédia nem hívott ellenzéki politikusokat a reggeli műsoraiba. A közmédia reakciója erre az volt, hogy „a véleményeknek, és nem azok képviselőinek kell a médiatartalomban megjelenniük”.

40. A német sajtó szerint a münsteri gázolás hátterében egyértelműen bevándorlók állnak

Forrás: M1

A közmédia a választás előtti napon folyamatosan bevándorlózva tálalta a münsteri gázolást, és bármilyen forrás nélkül harsogta, hogy a német sajtó szerint egyértelműen bevándorlók állnak a háttérben. Még azután is ezt nyomták, hogy kiderült: nem bevándorló, hanem egy elmebeteg német, a 48 éves Jens Alexander Rüther volt az elkövető.

41. A Helsinki Bizottság jogi segítségnyújtása miatt maradhatott az országban a szexuális erőszak elkövetésével gyanúsított afgán férfi

A 18 éves S. B. Ahmad bűnügyét is nagyon rá akarták húzni a civilekre, de a Magyar Hírlap után az Echo Tv is kénytelen volt elismerni, hogy: „Cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy a Helsinki Bizottság jogi segítségnyújtása miatt maradhatott az országban a szexuális erőszak elkövetésével gyanúsított afgán férfi. A valóság ezzel szemben az, hogy a cikkben megnevezett személy azért tartózkodhatott Magyarországon, mert a Bevándorlási és Menekültügyi Hivatal oltalmazottként ismerte el egy olyan eljárásban, amelyben jogi segítséget vagy képviseletet a Magyar Helsinki Bizottság egyetlen alkalmazottja vagy megbízottja sem nyújtott neki. A cikkben megnevezett személy tehát a Magyar Helsinki Bizottság tevékenységétől teljesen függetlenül maradhatott Magyarországon.”

42. Vona Gábor részt vett melegbulikon

Fotó: TV2/Tények

A Tények Terry Black és Zuschlag János bevetése után meghamisította Vona Gábor egyik nyilatkozatát a vágással: amikor a Jobbik elnöke arról beszélt, hogy járt értelmiségi összejövetelekre, éppen Orbán Viktor polgári körébe, akkor a mondat második fele nem szerepelt a Tényekben, úgy tettek, mintha azt ismerné el, amit Terry Black állított, hogy Vona járt melegbulikba. A Jobbik ezért végigperelte a fideszes médiabirodalmat.

43. Muszlim jelkép van a Jobbik logójában

Átlagos csütörtök a Ripostnál a kampányidőszakban Fotó: 444

Nincs.

44. Vona Gábor megsértette a nyugdíjasokat

Forrás: Origo

Ezzel a szöveggel hívogatta a Fidesz a választókat, az Origo pedig azt harsogta, „Vona Gábornak minden magyar nyugdíjastól bocsánatot kell kérnie”. A Jobbik elnöke az Orbán Viktort Tusványoson kifütyülő nő megrángatása után írt arról a Facebookon, hogy „az ott álló viktoriánus nyugdíjasokon eluralkodott a lincshangulat”. A konkrét esettel kapcsolatban a Fidesz-rajongó és gyűlölködő nyugdíjasokról írt, akik egy utcafórumán „szinte kétpercenként káromkodva szavalta el a TV2 hazugságait egy-egy arra tévedt fideszes nyugdíjas”. Tehát nem a nyugdíjasokról, hanem a fideszes nyugdíjasokról beszélt, ami lényeges különbség.

45. Rettegnek az idős emberek Vona Gábor nyugdíjas-gyalázása óta

Forrás: Origo

Médiatörténeti pillanat volt, amikor az Origo névtelen, nyugdíjas „forrásokra” hivatkozva arról írt, hogy a Jobbik szimpatizánsai Vona Gábor biztatására szabályosan vadásznak rájuk, és a TV2 is futtatta a kamut. Egyetlen nyugdíjas sem jelezte a rendőrségnek, hogy politikai okokból vadásznak rá.

46. Rendőrkutyára támadt egy migráns Párizsban

Párizs legkeményebb migránsövezetében, az észak-nyugati Sein-Saint-Denisben rendőrkutyára támadt egy migráns – írta az Origo erről a videóról. A valóság az, hogy a videó 2017-es, és Új-Zélandon készült. Szó sem volt arról, hogy migráns lett volna az elkövető.

47. Simicska megfenyegette Szita Károlyt

A hirado.hu után az Origo és Lokál is lehozta szinte szó szerint ugyanúgy, hogy „Simicska megfenyegette Szitát”. A hirado.hu azt írta: „Jellemző, hogy a választási kampányban az egykor szebb napokat látott Magyar Nemzet nem átall egy olyan forrásra hivatkozni, akit 2004-ben (szinte az első Szita-támadással egyidőben) a szocialista Lamperth Mónika tüntetett ki belügyminiszterként.” Erre a mondatra céloztak: „Fenesi Lajos nyugalmazott alezredest, egykori beszervezőt 2004 augusztusában Lamperth Mónika belügyminiszter a Magyar Köztársasági Ezüst Érdemkereszttel tüntette ki.” Vagyis Fenesi egyáltalán nem volt a Magyar Nemzet „forrása”, sehol sem „hivatkoztak rá”, hanem ellenkezőleg, kvázi elmarasztalták, amiért Szita beszervezője lehetett, és csak korabeli dokumentumokból idéztek.

Forrás: Lokál

A fideszes média azt is írta: „Információk szerint érkeztek is mostanság üzenetek a kaposvári városházára, hogy »Jobb lesz, ha nem ugrál a Karcsi, mert különben csúnya dolgok történhetnek«, de Szita elég tapasztalt ahhoz, hogy ne rezeljen be az ilyen zsarolásoktól.” Mindegyik lap lehozta Szita üzenetét: „Az én lelkiismeretem tiszta, nem félek tőled, Simicska Lajos!” Szita Károly kaposvári polgármestert egyébként dokumentumok alapján vádolták azzal, hogy a rokonairól is jelentő III/II-es ügynök volt, ráadásul amikor korábban perelt a vádak miatt, sosem becsületsértés miatt tette, mivel ebben az esetben az alperes a bíróság előtt megpróbálhatta volna bizonyítani, hogy tényleg besúgó volt.

48. A Hadházy klán milliárdos földmutyiban vett részt

Marsi Anikó felvezeti a riportot a Tényekben, abban a műsorban, ami korábban egyáltalán nem foglalkozott a földárverések körüli botrányokkal Forrás: TV2 Tények

Itt és itt írtunk arról, hogy a TV2 és az Origo hogyan próbálta rátolni a korrupciós ügyeket leleplező Hadházy Ákos akkori LMP-társelnökre a földárverések körüli zavaros ügyeket, hiszen sok esetben éppen kormánypárti szereplők jutottak furcsa módon földhöz. Hadházy akkor azt írta: „A TV2 »Tények« című tegnapi műsora »talált« Anyunak 40 hektár földet, Édesapámnak pedig 10 hektárt. Sajnos a szüleim nem tudnak ilyenről Apu 6,5 hektár szőlőt művel, 30 éve, saját kezűleg. Ha a TV2 megmondja, hogy hol vannak ezek, vagy egyetlen olyan négyzetméter állami földet mutat, amelyet a szüleim, testvéreim, én, gyermekeim vagy feleségem vásárolt, lemondok és megyek haza gazdálkodni :)”

49. Hosszú Katinka abbahagyja, nem sportolt 2024-ig

A Ripost ezzel a riogatással állt elő pár nappal azután, hogy Orbán Viktor visszavonatta Budapest olimpiai pályázatát, mert megijedt a Momentumtól. Azt az üzenetet kellett átvinni a fideszeseknek, hogy a Momentum álomgyilkos.

50. Vona Gábor egy 20 milliós autót kapott Simicska Lajostól

„A valóság ezzel szemben az, hogy Vona Gábor Simicska Lajostól soha semmilyen autót nem kapott, a cikkünkben látható fényképen bemutatott szürke Audi, amely 2013-as évjáratú, és értéke a 20 millió forintot meg sem közelíti, soha nem volt Vona Gábor tulajdonában, azt soha nem is használta” – igazította helyre a Magyar Idők. Az Origo és a Ripost is kénytelen volt helyreigazítani.

A cikk 4 oldalas, az alján lehet lapozni.

51. Kifütyülték a himnuszt a tüntetők

Forrás: TV2 Tények

A Tények hazugságát, miszerint tüntetők kifütyülték volna a magyar himnuszt, egy órán belül vette át az Origo, a 888, a Lokál, és a Ripost. (Az üzenetet másnap Kovács Zoltán kormányszóvivő és Kósa Lajos frakcióvezető ismételgették.)

52. Megvoltak a bizonyítékok arra, hogy Schmitt Pál nem csalt

Obersovszky Péter már évekkel a szolgamédia-holding kiépülése előtt, Fábián Barnát előrevetítve kérdezett alá Schmitt Pálnak, miután az akkori köztársasági elnöktől elvették a kisdoktori címét plágiumért. Az Obersovszky kezében lévő papírok semmit sem bizonyítottak, a Semmelweis Egyetem szenátusa kimondta az egyértelmű plágiumot.

53. Kálmán Olgával senki sem foglalkozik az országban

Andor Éva, az Origo főszerkesztőjének élettársa a Kálmán Olgát ekéző Origo-hírt konferálja fel a TV2-n. Fotó: TV2/Tények

„Tényleg azt hiszi, hogy van ember az országban, aki komolyan foglalkozik vele?” Az Origo a Hír Tv bedarálása előtti hónapokban erről írt az egyik cikkében a sok közül, cáfolva saját magát: Matolcsy Ádám lapja folyamatosan Kálmán Olgával foglalkozott.

54. Afrikaiakból álló bevándorlóbanda támadta meg egy prágai vendéglő pincéreit

Forrás: Origo

Az Origo áprilisban forrás nélkül hazudozott, de kiderült, hogy nem afrikai bevándorlóbanda, hanem legénybúcsúzó turisták keveredtek verekedésbe, közülük sem mindenki. A holland állampolgárok között akadt iráni, török, horvát és marokkói származású is.

55. Az LMP afgán szakértője a Migszolnál dolgozva segítette a bevándorlást

A hirado.hu „értesülését” a teljes fideszes média nyomta, hiába volt tele hazugsággal. Janan Mirwais – aki régóta magyar állampolgár, az óvodától kezdve a magyar iskolarendszerbe járó magyar jogász – sosem dolgozott a Migszolnál, ellenben Schmidt Mária közvetlen munkatársa volt.

56. Vona Gábor nem perelte be Terry Blacket, és nem ment el a tárgyalásra, mert félt tőle

Fotó: TV2 Tények

A kormánypárti médiában folyamatosan buzizott Vona Gábort rágalmazó Terry Blacket állandóan címlapon tartotta a propaganda, és persze azt, hogy Vona nem perelt, a TV2 anyagát szemléző Origo igazította helyre, arról pedig, hogy félt tőle, ezért nem ment el a tárgyalásra, a Magyar Idők ismerte el, hogy nem igaz. A Jobbik júliusban azt közölte, hogy addig több mint „130 sajtópert nyert a fideszes hazugsággyárak ellen”.

57. A Fidesz 23 százalékos tábora nagyobb, mint a bizonytalanok 38 százalékos szelete

Fotó: Horváth Bence

A Lokál 2016 nyarán ráadásul még azt is elrontotta, hogy a Fidesz a Századvég szerint nem 23, hanem 29 százalékon állt.

58. A 235 a 129-nek legalább a négyszerese

:D

59. 2,5 < 2,4 < 3,0 < 2,8 < 2,3 < 3,1 < 2,7 < 2,1

Forrás: lastdayofm1hirado.tumblr.com

Senki sem tudja az adatokat úgy elemezni, mint Szilágyi Béla, az ország leglelkesebb gazdasági szakembere. A számok makacs dolgok.

60. Szupersztárokkal készül kínai-kanadai-magyar film Budapesten

Október 3-án hozta le az Origo, hogy egy kínai-kanadai-magyar koprodukcióban készülő film forgatására hamarosan Budapestre érkezik Salma Hayek, Dakota Johnson és Ewan McGregor. De a projektről semmit sem lehet tudni, és az Index megkereste a színészeket is, akik közül Lucas Till munkatársai válaszoltak: nem is hallottak még a filmről, és Till jövő áprilisig nem is lesz elérhető, mert az új MacGyvert forgatja. Pedig a filmet az Origo szerint a hónap végén már forgatják is.

61. Kocsis-Cake Olivio elszólta magát: támogatják a tömeges migrációt

Forrás: Origo

Az Origo arról írt, hogy Kocsis Cake Olivio, a Párbeszéd országgyűlési képviselője az ATV-ben véletlenül elszólta magát, amikor azt mondta: „mi azt gondoljuk, azt kell elérni, hogy tömegesen elhagyják emberek a saját hazájukat, szülőföldjüket”. Csakhogy valójában – igaz, nyakatekerten, de – éppen ennek az ellenkezőjét mondta: „Mi azt gondoljuk, hogy azt kell elérni, hogy – tömegesen emberek elhagyják a saját országukat, szülőföldjüket – az Európai Uniónak, az Egyesült Államoknak és a világ összes fejlett, gazdag országának annak érdekében kell lépéseket tenni, hogy ne forduljon elő.” A manipulációt az Origo kénytelen volt helyreigazítani.

62. A szurkolók szerint Georges Leekens megérdemli a bizalmat

Fotó: Origo/Facebook

Az Origo márciusban vállalta a feladatot, és megmagyarázta, miért van rendben, hogy a magyar válogatott az új szövetségi kapitány bemutatkozó meccsén, hazai pályán kikapott a világ 136. válogatottjától, Kazahsztántól. Névtelenül nyilatkozó szurkolók nem valami életszerűt mondataira hivatkozva azt írták: „Az eredmény most még másodlagos. A szurkolók szerint a belga kapitány megérdemli a bizalmat.” Pedig még az M4Sport is be mert számolni arról, hogy a szurkolók fütyültek, és kritikus rigmust kiabáltak a magyar válogatott tagjainak. Georges Leekens szövetségi kapitányt három hónapon belül kirúgták.

63. Csalódott jobbikosok ragasztották le Vona kocsiját és a Jobbik plakátjait, csalódott jobbikosok csináltak kormánypárti üzeneteket terjesztő Facebook-oldalt, és csalódott jobbikosok mentek a Békemenetre

Forrás: Origo

Ezekről mind az Origo írt, de a SzegedMa is éppen jókor volt jó helyen. Hát ez nem éppen úgy néz ki, mint egy csalódott jobbikosok által szerkesztett Facebook-oldal, inkább pont olyan, mint a fideszes trollhadsereg bármelyik oldala.

64. Hadházy rendszeresen egyeztet Simicska Ádámmal az LMP és a Jobbik együttműködéséről egy, az LMP egyik irodájához közeli étteremben

A paktumhajós sztorinak újabb eleméről derült ki, hogy kamu, amikor a hirado.hu bevallotta: „Jelen cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy Hadházy Ákos rendszeresen egyeztet Simicska Ádámmal az LMP és Jobbik együttműködéséről egy, az LMP egyik irodájához közeli étteremben.”

65. Soros György civil szervezetei megpróbálják bevenni a magyar igazságszolgáltatást, és nyomást gyakorolnak a bírákra

Ezt még tavaly októberben írta az Origo, de idén még határozottabban állítják, holott januárban az Origónak egy interjúban arra a kérdésre, hogy Soros befolyásszerzési kísérleteivel kapcsolatban indult-e bírósági vizsgálat, maga az ellenzékiséggel vagy sorosizmussal nehezen vádolható Handó Tünde, Szájer József felesége válaszolta azt, hogy: „Nem indult vizsgálat, és erre nem is volt szükség. 2016-ban összesen 528 képzést szerveztünk 25 ezer résztvevővel, ehhez képest volt egy kétszer egy napos rendezvény, egy civil szervezet projektjének részeként a gyűlölet-bűncselekmények témájában. Ezen összesen 19 bíró és 20 ügyész vett részt. Ez nem jelent semmilyen veszélyt a bírói karra.”

66. Gulyás Márton a bíróságról a PlanetRomeóra rohant, szelfivel ünnepelt

Az Origo és a Ripost tavaly személyes adatokat terjesztve próbálta lejáratni Gulyás Mártont, azt állítva: Gulyás Márton a tüntetés miatt kapott 72 órás elzárása után a bíróságról szabadulva egy meleg társkereső oldalra rohant, ahol szelfivel ünnepelt. Gulyás perelt a két terméknek együttesen 4,3 millió forintot kellett fizetnie. Gulyás a bíróságon elmondta, hogy a fotója ráadásul nem is valós idejű képet ábrázolt, legalább egy évvel korábban készült, a haja is láthatóan máshogy volt vágva, ráadásul nem is volt aktív aznap az oldalon.

67. Lehet, hogy a Momentum Róna Pétertől bérli a titkos pártközpontjának irodáját

Ezt vetette fel az Origo, aztán el is bukta a pert, mert ez ténykérdés, és nyilvános adatbázisból ellenőrizhették volna, hogy Róna Péteré-e az ingatlan, amiről írtak, márpedig nem az övé volt.

68. Több forrás arról beszélt, hogy mélyen érintette az állami munkavállalókat Hadházy lejáratókampánya, és személyesen is érezhető volt a lekezelő, sértő hozzáállása az állami cégek dolgozóinak napi munkájával szemben

Forrás: Origo

Ezt a reakciót találta ki az Origo névtelenül írt cikkének szerzője, miután hangfelvétel került ki arról, amint egy ügyintéző elismerte Hadházy Ákosnak, hogy sokkal kevesebb nemzeti konzultációs kérdőívet küldtek vissza, mint amennyivel a kormány dicsekszik. Az Origo ráadásul egy képaláírásban azt írta, a kormany.hu fotóján „a háttérben a nemzeti konzultációs íveket 500-ával gyűjtő dobozok” láthatók, Hadházy „mégis azt nyilatkozta, hogy az egész konzultáció kamu, nyilvántartás nincs, még egy kockás papír se”. Hadházy erre az Indexnek elmondta, hogy a mögötte, a falnál felstócolt dobozok mind üresek voltak, erre még rá is kérdezett ott, és mondták neki, hogy üresek, egy részük lapra össze is volt hajtva.

69. Bűncselekményt elkövetve, a recepciósokat megtévesztve jutottak be a kiadó épületébe, csalással, hamis adatok közlésével, illegálisan megszerezve egy belépőkártyát, hogy kamera előtt félemlítsék meg a Ripost nyugdíjasvédő újságíróit

Forrás: Origo

A Ripost, a TV2, az Origo és a közmédia is őrjöngött, amikor a Jobbik-közeli N1 Tv bement kamerával a Ripost szerkesztőségébe. A valóság ezzel szemben az, ahogy az a néha igen meredek módszerekkel dolgozó N1 Tv felvételén is látszott, hogy szó sem volt bűncselekményről vagy a portaszolgálat átveréséről, simán felengedték őket, Szilvási Péter pedig egyáltalán nem volt agresszív, kifejezetten udvariasan kérdezgetett.

70. Simicska Lajos fia az 5. lehet a Jobbik listáján

Forrás: Origo

Az Origo erről úgy írt a Ripostra hivatkozva, hogy az addigra már kénytelen volt helyreigazítani, nem csoda, hogy később az Origo is helyreigazított. Simicska Ádám pedig tényleg nem volt rajta a Jobbik listáján.

71. Szaakasvili 2008-ban George Bush akkori amerikai elnök biztatására belekezdett egy háborúba Oroszországgal

Ezt írta az Origo, amikor tavaly beszámolt arról, hogy Orbánt tüntetők fogadták Grúziában. Mintha az orosz-grúz háború nem orosz agresszió lett volna, amit maga Orbán Viktor is állított annak idején: „Olyasmi történt, amely a hidegháború vége óta nem fordult elő. A nyers erőpolitika birodalmi szemléletű és erejű érvényesítése, amelyet Oroszország most vállalt, az elmúlt 20 évben ismeretlen volt.”

72. A felcsúti kisvasút jegyeladásai szakemberek szerint nőnek, és ez azt mutatja, hogy a hosszútávon megtérül a fejlesztés

A veszteséges felcsúti kisvasútról a TV2 Tények Extra készített lelkendező riportot. A felcsúti kisvasút az augusztusi állapot szerint az elmúlt egy évben 8,2 millió forint veszteséget termelt, kétszer annyit, mint a működése első 14 hónapjában. 2018 májusában és júniusában összesen 10 napon is utasok nélkül jártak a vonatok. De hiába a veszteséges működés, a kormány nem tett le a tervéről, hogy Bicskéig meghosszabbítsa a 600 millió forint EU-s támogatásból épült nyomvonalat.

73. Spéder Zoltán még a kedvesével, élete társával is csak a nyílt utcán találkozik

Ezt állította a Ripost az azóta törölt (de itt elérhető) cikkében, amit a TV2 adása után közölt, és amiben Spéder Zoltánról egy olasz paparazzo által készített fotókat mutogatva azzal akarták lejáratni, hogy rövidnadrágot hord. Kunfalvi Nóra riportját éppen akkor adták le, amikor az állami hatóságok összehangolt támadást indítottak az üzletember érdekeltségei ellen. Spéder perelt is, több millió forintot nyert, a bíróság szerint ugyanis a Tényekben valótlan állításokat híreszteltek róla. A Ripost állítása, miszerint Spédert még a párjával is csak a nyílt utcán találkozik, nyilvánvalóan életszerűtlen hülyeség.

74. Egy tanú mondta el, Czeglédy Csaba hogyan vitte a pénzt cipősdobozban Gyurcsánynak

Fotó: TV2 Tények

A TV2 a választások előtt több műsorában is foglalkozott Czeglédy Csabával, az MSZP-hez és a DK-hoz is közel álló ügyvéd-politikus-üzletemberrel, aki ellen bűnszervezetben, üzletszerűen, különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás miatt folyt nyomozás, és ült előzetesben. A TV2 több riportjában hangzottak el meredek állítások arról, hogy Czeglédy cipősdobozban szállított készpénzzel fizetett le embereket Gyurcsánynak. A vádak forrása egy, csak sziluettként megjelenő, eltorzított hangú figura volt. Czeglédy perelt, és a bíróságon kiderült: a sziluett az éppen börtönben ülő Zuschlag információit mondta el, de ő nem lehetett az, tehát a „védett tanú” csakis egy statiszta lehetett.

75. A posta állta a sarat a karácsonyi csomagrohamban

Forrás: Origo

2017. január 16-án már a címében is erről számolt be az Origo: az interjúformában megjelenő közleményben Majláth Zsolt, a Magyar Posta operációs vezérigazgató-helyettese válaszolt a kérdésekre, de persze az el sem hangzott, ami a címben szerepelt. A valóság az, hogy a karácsony nagyon megviselte a Magyar Postát, az állami vállalat nem tudott megbirkózni a rengeteg csomaggal, és az ehhez hozzácsapott, rohamtempóban kézbesítendő, nyugdíjasoknak küldött Erzsébet-utalványokkal. Még januárban sem érkezett meg sok ajándék, Erzsébetvárosban január 9-én még az országos átlagnál is rosszabb volt a helyzet.

A cikk 4 oldalas, az alján lehet lapozni.

76. Soros emberei veréssel kényszerítik a migránsokat a magyar határ felé

Forrás: Magyar Idők

Azt hagyjuk is, hogy mennyire gyanús volt maga a spontán migránstüntetés Belgrádban a kvótanépszavazás napján, de a Magyar Idők állítása, miszerint Soros emberei veréssel kényszerítették a migránsokat a magyar határ felé, egyértelmű hazugság. A szerb Blic, amire a Magyar Idők hivatkozott, azt írta, hogy a tüntetés idején egy parkban néhány migráns összeveszett pár másikkal, és ebből lett verekedés. „Soros embereinek” közük sem volt semmihez.

77. Egy jobbikos vállalkozó 5 millióval akarta lefizetni Terry Blacket, hogy vonja vissza a vádját, miszerint Vona Gábor meleg

Fotó: TV2 Tények

Ez történt tavaly tavasszal. Az ügyben még nem hirdettek ítéletet, de a Jobbik-közeli Alfahír szerint az alperesek egyelőre semmivel sem tudták alátámasztani a Vona Gáborral szembeni állításukat.

78. Soros olyan volt 1944-ben, mint a nürnbergi perben magyarázkodó náci fejesek

Forrás: Pesti Srácok

A Pesti Srácok indította el a fideszes médián végigsöprő, a 14 éves, az antiszemita tömeggyilkosok elől bujkáló, zsidó Soros Györgyről szóló sztorit, ami „a nürnbergi perben magyarázkodó bármely náci fejesnek is becsületére vált volna”: „Az 1944-es náci megszállás után az apa felosztotta a családját, hogy megmentse. Hamis okmányokat vásárolt mindenkinek, 14 éves fiát pedig a Mezőgazdasági Minisztérium megvesztegetett tisztviselőjére, egy Baumbach nevű emberre bízta, mintha annak a keresztfia lenne. Ez a tisztviselő azonban érdekes tevékenységbe csöppent bele. Miközben zakatolt az Edmund Veesenmayer és Adolf Eichmann vezette magyarországi holokauszt, a kis Schwartz György az ál-keresztapjával együtt razziákon vett részt, amelyek során zsidó vagyonokat foglaltak le.” Ahogy Soros mondta: „Akár ott voltam, akár nem, csak egy szemlélődő voltam, és a vagyont tőlem függetlenül elvették. Ezért nem volt semmi szerepem abban, hogy a vagyont elvették.” Aki szerint ez egyenértékű azzal, amit Alfred Rosenbergék tettek, az nyilván hazudik.

79. New York zsidósága kiállt Orbán Viktor mellett

Forrás: 888

Tavaly a United Orthodox Congregation of New York nevű szervezet kiállt Orbán Viktor mellett. Ez a gyakorlatilag ismeretlen szervezet maroknyi, szinte teljesen ismeretlen emberből áll, így nyilvánvalóan nem igaz (= hazug) az az állítás, hogy kiálltak volna Orbán mellett a New York-i zsidók. Németh Szilárd a hírt már egyenesen úgy interpretálta, hogy: „Kiállt Orbán Viktor mellett New York zsidósága”.

80. Szentpétervárra a rend kedvéért focit tiltó táblákat tettek ki

Forrás: Magyar Idők

Sima ostobaság volt, amit a Magyar Idők állított, de miután a hülyeségüket nem ismerték be, és nem közöltek javítást, ez is hazugsággá vált.

81. A Soros-alapítvány fénymásolóival szinte kizárólag liberális propagandát terjesztettek az 1980-as években

Ezt írta Jurák Kata a Magyar Időkben. Ez sem igaz, itt írtunk róla.

82. Varga-Bíró Tamásnak a megkérdezése és beleegyezése nélkül közölte a kuruc.info az írásait

Ezt állította a Pesti Srácok boggere és az Echo Tv akkori arca, aztán a neonáci portál – mármint a Kuruc.info – kitette a levelezésüket, ami bizonyította, hogy ez nem igaz. Varga-Bíró Tamás ezután elismerte, hogy nem volt igaz, amit a Pesti Srácokon írt, így kénytelen volt bocsánatot kérni, és a televíziós szereplésnek is búcsút mondott.

83. A háttérhatalom embereit képzik a CEU-n

Forrás: Magyar Idők

Ja, például Kovács Zoltán kormányszóvivőt.

84. A BBC megrajzolta a háttérhatalom kapcsolati hálóját

Forrás: Magyar Idők

Ezt elemezte a Magyar Idők és a Figyelő, pedig a BBC ábrája csak egy vicc volt. Azóta sem tették helyre.

85. 2500-an voltak az Újpest és a Vasas zárt kapus meccsén

Ezen nem igazán van mit magyarázni.

86. A hajléktalanok méltósága érdekében hozták meg a törvényt, ami bűncselekménnyé nyilvánította a hajléktalanságot

Ez hangzott el a Tényekben. Ezzel szemben az egyik első peren ez történt: „Oláh Kálmánné nem jelenhetett meg a bíróság épületében, az ugyanabban az épülettömbben lévő Gyorskocsi utcai fogdából kapcsolták egy monitoron keresztül. Ez nem rendkívüli eset volt, a korábban bíróság elé vitt hajléktalan embert is telekommunikációs eszközön át kapcsolták. Ezt a nő ügyvédje, Molnár Noémi is kifogásolta a tárgyalás során, szerintük járna a gyanúsítottnak a lehetőség, hogy személyesen is megjelenjen a tárgyalásán. A bíróság azonban ezt a kifogást elutasította. A megoldás, hogy monitoron keresztül lehessenek jelen a vádlottak, eddig maximum védett tanúk esetében fordult elő a bíróságokon, de ilyen típusú alkalmazását, amikor nem a vádlott kérte külön, csak most, a hajléktalanokra szabott szabálysértési törvény elemeként vezették be.” Aki szerint ez a törvény a hajléktalanok méltóságáról szól, az hazudik.

87. Akasztással fenyegették a momentumosok a civileket, akik tiltakoztak, mert Mécs Imre fia megsértette a vidékieket

Forrás: Magyar Idők

Mécs János, a Momentum akkori politikusa évekkel korábban írt a vidékiekről egy nyilvánvalóan ironikus szöveget, ebből csinált hetekig tartó „botrányt” az udvaribolond-média. A Fidesz a Momentum vidéki rendezvényeire magukat felháborodott civil tüntetőknek mondó fidelitasosokat küldött, majd ezt adta elő a fideszes médiavilág úgy, hogy az agresszív momentumosok akasztással fenyegették a tiltakozókat. A SzegedMa arról írt, hogy Szegeden egy nőt meg is fenyegettek, hogy a sálánál fogva akasztják fel, ha nem hallgat el, de ezt nem a „momentumosok” mondták, hanem egy idősebb úr, aki a fórumra érkezett, és pont a mozgalom helyi aktivistái próbálták csillapítani a kedélyeket.

88. Azelőtt írta meg az Origo, hogy balhé van Vona Gábor beszéde alatt, hogy Vona egyáltalán színpadra lépett volna

Forrás: Origo

Ez órákig pörgött az udvaribolond-médiában, miközben szó sem volt ilyesmiről. Egyébként tényleg felbukkant egy 30-40 fős társaság a megemlékezésen, de őket a rendőrök elküldték, és távoztak is a helyszínről bármiféle atrocitás nélkül még a rendezvény kezdete előtt.

89. Czeglédy Csaba Botka László megbízásából több 10 millió forinttal akarta elhallgattatni, megvesztegetni Szabó Bálintot

A Pesti Srácok – ami boldogan faggatta a mindig gyanúsakat nyilatkozó Szabó Bálintothelyre is igazította a híresztelést. Ahogy több pert is elbuktak a Czeglédy-sztoriban.

90. A Kun-Mediátor-ügy MSZP-s és jobbikos botrány lehet

Fotó: TV2 Tények

Miután a Kun Mediátor-ügyet próbálták összekötni a Fidesszel, a szolgamédia igyekezett a botrányt az MSZP-re és a Jobbikra tolni. A Tények megszólaltatott egy karcagi urat, Béres Sándort, aki arról beszélt, hogy „az a hír járja a városban”, miszerint az Épkar támogatta a Jobbik kampányát. Csakhogy az Épkar vezetőjét az Alfahír Tiborcz Istvánnal kötötte össze, ráadásul Béres Sándor nem épp egy független megszólaló: a karcagi székhelyű Országos Nyugdíjas Polgári Egyesület, illetve helyi szervezetük, a Karcagi Nyugdíjas Polgári Egyesület elnöke. A már nevében is eléggé Fidesz-közelinek hangzó egyesület indulását Fazekas Sándor volt agrárminiszter még polgármesterként segítette, és pártoló tagként figyelemmel kíséri az ott folyó munkát. Elég gyanús az egész, bizonyíték pedig nem volt, így amíg az ellenkezője be nem bizonyosodik, ez is csak hazugság marad.

91. Törvénytelenül gyűjt aláírásokat a Momentum

Origo: „A 2017. december 5. napon az origo.hu-n megjelent »Törvénytelenül gyűjt aláírásokat a Momentum« című cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy »a Momentumosok csak azzal a feltétellel engedték be a nyilvános fórumra a 'vendégeiket', amennyiben aláírásukkal – és persze személyes adataik megadásával – támogatták a népszavazási kezdeményezésüket«, továbbá, hogy »csak azt engedték be a fórumra, aki kitöltötte hiánytalanul az aláírásgyűjtő ívet, azaz akár akarata ellenére is támogatta a párt népszavazási kezdeményezését«. Valótlanul állítottuk továbbá, hogy »ha valaki kíváncsi volt a fórumra, köteles volt támogatni a 'nagyszerű', – egyébként a civiltörvény visszavonásáért indított – kezdeményezést –, hanem azért is aggályos, mert úgy kellett kiadnia a résztvevőknek a személyes adataikat, hogy egyébként vélhetően azt nem szerette volna, csak esetleg kíváncsi volt a párt ömlengéseire«. A valóság ezzel szemben az, hogy a fórumon való részvételnek nem volt feltétele a külföldről támogatott szervezetek átláthatóságáról szóló 2017. évi LXXVI. törvény visszavonásáról szóló népszavazási kezdeményezés támogatása, annak aláírása nem volt kötelező. A kezdeményezés aláírása önkéntes volt.”

92. A baloldali ellenzék pénzeli az Indexet

Kovács András csúcsformában Forrás: Origo

Miután az Index az olvasók támogatását kérte, és Szabó Tímea, a Párbeszéd frakcióvezetője közölte, hogy ő is küldött pénzt a lapnak, az Origo ebből levezette, hogy a baloldali ellenzék pénzeli az Indexet, amiről így kiderült, hogy nem független.

93. Az Auróra egy drogtanya

Forrás: Pesti Srácok

Az Auróra nem drogtanya – ahogy a Pesti Srácok hazudja –, hanem egy 8. kerületi szórakozóhely, nem hiába lehet nyitva még mindig.

94. Macron nem hagyja a nemzetállamoknak, hogy megvédjék a szuverenitásukat

Az Origo szeptemberben azt írta, Emmanuel Macron franca elnök kiírta a Twitterre: „Nem fogom hagyni a nemzetállamoknak, hogy megvédjék a szuverenitásukat.” Ez tökéletesen illeszkedik a Fidesz tematikájába, csakhogy Macron így fogalmazott: „I will not leave it to nationalists to defend sovereignty.” Ez pedig magyarul úgy van, hogy: „Nem fogom a nacionalistákra hagyni a szuverenitás védelmét.” Ez tehát teljesen mást jelent, nem a nemzetállamok ellen, hanem a szélsőjobboldal ellen szólal fel. Lehetséges, hogy a fidelitasos szerző, Bordács Bálint csak nem ért eléggé angolul, de miután ezt azóta sem javították, így már simán hazugság.

95. A nyílt utcán támadták meg a Fidesz segítőit Szegeden

Forrás: szegedma.hu

A Szegedma tavaly arról írt, hogy „a nyílt utcán támadták meg a Fidesz segítőit Szegeden”, „egy tizenöt fős társaság rontott neki a párt két női aktivistájának a belvárosban. Menekülniük kellett.” Csakhogy videó bizonyította, hogy az égvilágon senki sem támadta meg a fideszeseket, pusztán tőlük több méterre megálltak, és felolvastak nekik egy bekezdést a Btk.-ból.

96. Az MTA TK munkatársa évek óta úgy él adófizetői pénzen, hogy nem is publikált semmit

Schmidt Mária lapja a Bevándorlás, homoszexuálisok jogai és gendertudomány – ezek foglalkoztatják leginkább az MTA munkatársait című cikkében azt állította, amikt az MTA intézeteit igyekezett lejáratni, hogy Bene Márton politikatudós a tudományos eredményeiről keveset publikál, a legutóbbi tanulmánya 2016-os, vagyis úgy állították be, mint aki adófizetői pénzből élve közel 2 éve semmit sem csinált. Ehhez képest 2017-ben 8, idén júniusig 4 publikációja szerepelt a nyilvános akadémiai publikációs adatbázisban (MTMT), amit a Figyelő állítólag áttanulmányozott. A 12 tanulmányból 6 nemzetközi folyóiratban jelent meg, az egyik korábbi írásáért pedig 2017-ben elnyerte az MTA TK legjobb publikációjáért járó díjat. Az MTA TK Politikatudományi Intézet úgy fogalmazott: „a Figyelő által kipécézett kutatók között van a PTI nemzetközi publikációkban talán legsikeresebb munkatársa is, ami az MTMT nyilvános adatbázisából is kiderül”. Bene Márton a Facebookon jelezte a valótlanságra alapított manipulációt, mire másnap a rá vonatkozó rész eltűnt a Figyelőről, de addigra több honlap átvette a „hírt”, ezért a férfi pert indított.

97. Macron tagadja, hogy homoszexuális lenne

Forrás: 888

A kormánypárti média – ahogy Vona Gábort, úgy – Macront is lelkesen buzizza. (Úgy tűnik, a fideszes médiában már sajnos a homoszexualitás valami magyarázatra szoruló szégyenletes dolognak számít.) Amikor a Daily Mail arról írt, hogy Macron azt mondta, a verekedő testőrével nem volt szorosabb személyes kapcsolata, és azzal vicelt, hogy „nincsenek nála a francia atomfegyverek kódjai… nem volt a szeretőm”. A 888 mindezt úgy interpretálta, hogy: „Macron tagadja, hogy homoszexuális lenne.” Ilyesmit nem állított, bár ez nem is volt éppen kérdés.

98. A tiltakozások ellenére mecset épült Zuglóban Karácsony Gergely segítségével

Forrás: Origo

Karácsony Gergely, az MSZP-P miniszterelnök-jelöltjét a választás előtt azzal „vádolták”, hogy polgármesterként támogatta egy iszlám imaterem létrehozását Zuglóban. Karácsony erre elmondta, hogy: „Semmi közöm ehhez az ügyhöz, a zuglói önkormányzatnak semmilyen támogatása nem volt szükséges ahhoz, hogy magyarországi állampolgárok a vallásukat gyakorolják.” Azt is hozzátette, hogy Budapesten 12 ehhez hasonló vallási közösség működik, a zuglói ezek közül a legkisebb, a többi 11 fideszes vezetésű kerületben van. Ez nem zavarta azokat a fiatal férfiakat, akik aztán burkában jelentek meg az MSZP és a Párbeszéd rendezvényén.

99. A bécsiek kétharmada szerint Lázár Jánosnak van igaza

Forrás: Origo

Az Origo ezt írta, amikor beszámolt arról, hogy „az egyik legismertebb bécsi tömeglap a Kleine Zeitung” egy online szavazásban kérdezte, igaza van-e Lázár Jánosnak, aki Bécsben szörnyülködött, hogy sok ott a nem elég fehér ember. A válaszadók 69 százaléka mondta azt, hogy igen, ma már nem lehet gondtalanul sétálni a városban. A nem reprezentatív felmérésen valójában nem csak Bécs lakói, hanem bárki szavazhatott, ráadásul maga a lap sem bécsi, hanem grazi és klagenfurti központú. Egész egyszerűen hülyeség és hazugság, amit az Origo előadott.

100. Az Index, a 444, a HVG és a Magyar Narancs álhírgyártó oldalak

A Demeter Márta LMP-s képviselő – mint később kiderült, téves – információja alapján írt sajtóhírekre felhúzott M1-riport állítása óriási hazugság: a felsorolt újságok nem gyártanak álhíreket. Ezt az említett lapok átolvasása után onnan is tudom, hogy többnél is dolgoztam, és az Indexnél és a 444-nél sem láttam példát álhírgyártásra. Persze lehet inkább az udvaribolond-médiának hinni, de azzal kapcsolatban, hogy hazudott-e a nem Fidesz-közeli sajtó, a kormánypárti média még nem állt elő olyan listával, mint amilyen ez itt. (Címlapkép: Tbg)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt