Hétfőn jelentették be, hogy 2020-ban Budapestről rajtol el a világ egyik leghíresebb országúti kerékpáros körversenye, a 103. Giro d'Italia, és Magyarországon rendezik meg a verseny első három szakaszát is.
A kormány és a fővárosi is nagyon büszke rá, hogy megszerezte az indulási jogot: Szabó Tünde sportért felelős államtitkártól Szalay-Bobrovniczky Alexandra humán (!) főpolgármester-helyettesig mindenki nagyon elégedetten nyilatkozott a szervezőkkel zajlott tárgyalásokról.
A napi.hu kedden megírta azt is, mibe kerül ez a magyar adófizetőknek. A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma 7,7 milliárd forintot kap a központi költségvetésből arra, hogy megszervezzék az eseményt.
„Az idei költségvetést terhelő 2,2 milliárd forintból április 26-ig 1,6 milliárdot kell folyósítani a tárca részére a pénzügyminiszternek. A maradék 600 millió forinthoz a felmerülés ütemében juthat hozzá. A jövő évi költségvetésben pedig 5,5 milliárd forintot kell majd beterveznie erre a célra, a pénzügyminiszternek és az emberi erőforrások miniszterének ” - írja a gazdasági lap.
Hétfőn írtunk arról, hogy sajtóhírek szerint a versenyért Marseille is versenyben volt, ők 3-6 millió eurót szántak volna a rajtra, azaz nagyjából 1-2 milliárd forintot. Magyarország majdnem 8-at beletesz, és el is nyerte az indulást.
Tavay Izraelből indult a Giro, becslések szerint Izrael (illetve Jeruzsálem) 12-16 millió eurót, azaz nagyjából 5 milliárd forint körüli összeget fizetett ezért a szervezőknek. (napi.hu)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.