Három hónap alatt 15 milliárdot költött a kormány kommunikációra

Az Átlátszó szemlézte azt az összefoglalót, ami az uniós közbeszerzési értesítőben jelent meg, és ami a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKoH) idei költéseit listázza. 

Az NKoH az a szervezet, amit 2015-ben még a Rogán Antal vezette kommunikációs minisztérium (Miniszterelnöki Kabinetiroda) alatt hoztak létre annak érdekében, hogy egy kéz felügyelje az állami szervek reklámköltéseit. 

Az összefoglaló szerint a magyar kormány 2019-ben, három hónap alatt 15 milliárd forintot költött kommunikációra. Ez elég kerek összeg ahhoz képest, hogy a hivatal felállásakor a teljes évi keret volt 25 milliárd forint. 

A munka egészét a Balásy Gyula-féle New Land Media Reklám Kft. végezte el.  

Az összeg messze legnagyobb részét a brüsszelezős-sorosozós-junckerezős plakát- és reklámkampány, és a kormányzati (családpolitikai) intézkedéseket népszerűsítő kampány teszi ki. 

„Az Európa jövőjét érintő, nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása” 10 milliárd forintjába fáj a magyar adófizetőknek. 

A Családbarát Magyarország 2019 Integrált kommunikációs kampány ezen felül további 1,18 milliárd forintba került.

Ezen túl jelentős tétel még a  Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség NZrt. 2019. első féléves kommunikációja, amire negyedév alatt 1,55 milliárd forint ment el.

A maradék tételek között is akadnak érdekesebbek. Jutott 155 millió a Fashion Week népszerűsítésére, a Turisztikai Ügynökség kampányaira, 400 millió a NAV szolgáltatásainak népszerűsítésére, és külön a 90 milliárdból gazdálkodó MTVA kommunikációhoz kapcsolódó online- és médiaügynökségi feladataira is: 

  • az Antenna Hungária Zrt. komplex kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatok teljes körű ellátása: 450 millió forint;
  • az ITM hulladékgazdálkodáshoz kapcsolódó környezettudatos szemléletformáló kommunikációs kampányainak megvalósításához szükséges kommunikációs és rendezvényszervezési szolgáltatások beszerzése: 240,94 millió forint;
  • a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. által megrendezésre kerülő Budapest Central European Fashion Week rendezvényszervezési és kapcsolódó kommunikációs ügynökségi feladatainak ellátása: 155 millió forint;
  • a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatok teljes körű ellátása: 90 millió forint;
  • a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. számára több tételben összesen 130 milló forint,
  • a MÁV Zrt. kommunikációs kampányaira további 280 millió forint, 
  • az MTVA kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó online- és médiaügynökségi feladatok ellátására további 100 millió forint 
  • a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére az eSZJA bevallás rendszerével összefüggő kommunikációs szolgáltatások ellátása: 400 millió forint
  • a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. számára a Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonal városi-elővárosi tram-train rendszer projekt fejlesztésével kapcsolatos kommunikációs kampány integrált reklámügynökségi, médiaügynökségi és kapcsolódó gyártási feladatainak ellátására 60 millió forintot adott a hivatal.  

(atlatszo.hu)