A személyzet hibái is hozzájárultak ahhoz, hogy 41 ember meghalt az orosz utasszállító kényszerleszállása után

2019 május 7., kedd 19:44
199

Az időjárási viszonyok és a személyzet hibái egyaránt hozzájárulhattak ahhoz, hogy 41 ember meghalt az Aeroflot Seremetyjevón kényszerleszállást végrehajtott és kigyulladt SSJ-100-as utasszállítóján.

A gép fekete dobozai hivatalos kiértékelésnek hivatalos eredményét várhatóan csak egy hónap múlva hozzák nyilvánosságra - a fedélzeti parametrikus adatrögzítő berendezés a tűzben súlyosan megrongálódott - de több információ a balesettel kapcsolatban már most kiszivárgott.

Fotó: Sputnik

Az Interfax hírügynökség szerint miután a gép viharzónába került, amelyet a pilóták sikertelenül meg elkerülni, a generátorban felszökött a feszültség, aminek következtében több berendezés felmondta a szolgálatot.  A gép parancsnoka ezután kényszerleszállási engedélyt kért, de további lépései nehezen magyarázhatók. Leszállás közben például gyorsított és a pálya közepén ért földet, nagy sebességgel.  

Az RBK gazdasági lap azt írta, hogy a két pilóta, Gyenyisz Jevdokimov és Makszim Kuznyecov vallomásából kiderült: 

az utastérbeli tűz gyors terjedéséhez hozzájárult, hogy a leszállást követően nem kapcsolták ki a hajtóműveket és kinyitották az egyik ablakot.A Kommerszant szerint a nyomozás abból indul ki, hogy a személyzet hibázott. Az orosz sajtóban a személyzet valószínű hibái között sorolták fel, hogy az automatika korántsem végzetes lekapcsolódása után a pilóták elhamarkodottan döntöttek a leszállás mellett, ahelyett, hogy a levegőben keringve elhasználják a fölösleges üzemanyagot. Szakértők a pilóták gyenge felkészültségének jeleként értékelték, hogy azok nem tudtak elsőre kézi vezérléssel megfelelően ráfordulni a leszállópályára. A második kísérlet során a kerekek túlságosan keményen fogtak talajt, a gép többször megpattant és az üzemanyag-tartály megsérült és a kerozin a forró hajtóművekre loccsant.

Kifogások merültek fel a tűzoltók helyszínre érkezésének gyorsaságával is. A The Bell nevű, független hírportál szerint a pilóták hibái az orosz polgári repülés rendszerszerű hibáira világítanak rá, arra hogy repülésbiztonsági szempontból Oroszország az afrikai országokat is alulmúlja: az IATA tavalyi adatai szerint a FÁK-országokban a sugárhajtású utasszállítók egymillió repülésére 1,19 súlyos légi incidens esett, ami a legmagasabb mutató a világon. Oroszországban 2010 óta 12 légi katasztrófa történt, amelyek közül csak kettőt okoztak kizárólag műszaki körülmények, a többi esetben az emberi tényezőé volt a főszerep .

Az Aeroflot SU-1492-es Moszkva-Murmanszk járata vasárnap este kényszerleszállást hajtott végre a seremetyjevói reptéren, ahol a leszállópályán kigyulladt. A balesetben a gépen tartózkodó 78 főnyi utasból és személyzetből 41-en életüket vesztették.  Az orosz Nyomozó Bizottság (SZK) vizsgálja, hogy a tragédiát emberi , műszaki vagy időjárási tényező okozta-e. (MTI)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt