Futómű nélkül tette le a gépet a mianmari pilóta

Tbg
közlekedés
2019 május 12., 08:38
comments 227

A futómű meghibásodása miatt az első kerekek nélkül tette le a gépét bravúrosan egy mianmari pilóta vasárnap anélkül, hogy bárki megsérült volna az utasok és a legénység tagjai közül.

A gépen összesen 89 ember utazott. Ez volt a második légiközlekedési incidens egy hét alatt az egykori Burmában.

A Myanmar Airlines légitársaság Rangunból érkező UB-103-as járata, egy brazil gyártmányú Embraer 190-LR típusú gép vasárnap reggel szállt le Mandalayban.
Je Htut Aung, a mianmari légiközlekedési hivatal igazgatóhelyettese elmondta, hogy a pilóta, Miat Moe Aung kapitány többször is megkísérelte kiengedni az orrfutóművet, először számítógéppel, majd kézi üzemmódban. 

Kétszer átrepült a repülőtér felett, hogy ellenőrizzék, sikerült-e kiereszteni a futóművet, majd az előírásoknak megfelelően elégette az üzemanyagot, hogy kisebb legyen a gép súlya. A landolásról videó is készült.

link Forrás

Ezután a hátsó kerekekre tette le a gépet, mielőtt az orrát leengedte, anélkül, hogy bárki megsérült volna a gépen. Az incidens ügyében vizsgálatot indítottak.
Szerdán a Biman Bangladesh légitársaság utasszállító kisrepülőgépe leszállás közben letért a leszállópályáról és három részre tört a ranguni nemzetközi repülőtéren, legalább 17 ember megsérült.

2017-ben egy katonai repülőgép zuhant az Andamán-tengerbe 122 emberrel a fedélzetén, ez volt Mianmar történelmének egyik legsúlyosabb repülőgép-szerencsétlensége. (MTI/YouTube)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.