11 újságíró felmondott a Kommerszantnál, miután elküldtek a laptól két embert

Felmondott Gleb Cserkaszov, a Kommerszant orosz gazdasági napilap főszerkesztő-helyettese és a lap további tíz újságírója, mert nem értenek egyet Ivan Szafronov különtudósító és Makszim Ivanov, a politikai rovat helyettes szerkesztője elbocsátásával – közölte Csekraszov a Facebookon.

A két munkatársnak Aliser Uszmanov laptulajdonos, főrészvényes döntésére kell távoznia, amiért április 17-én egy cikkükben arról írtak, hogy Vlagyimir Putyin elnök májusban tárgyalni fog a Szövetségi Tanács (az orosz parlament felsőháza) elnöke, Valentyina Matvijenko lehetséges felmentéséről. A felsőházi elnök valószínű utóda a cikk szerint Szergej Nariskin, a Külső Hírszerző Szolgálat (SZVR) igazgatója lehet. Egy meg nem nevezett magas rangú kormányzati tisztségviselő azt mondta a lapnak, hogy Matvijenko az Orosz Nyugdíjalap vezetője lesz. Ugyanaznap hasonló értesülést közölt a Dozsgy tévécsatorna is.

De Matvijenko és Nariskin szóvivője egyaránt szóbeszédnek minősítette a hírt. Vlagyimir Zselonkin, a Kommerszant vezérigazgatója azzal indokolta Szafronov és Ivanov elbocsátását, hogy a Matvijenko távozásáról szóló cikk előkészítésénél „megszegték a lap szerkesztőségi normáit”. Arról nem nyilatkozott, hogy konkrétan milyen normákról van szó, és elzárkózott attól is, hogy kommentálja a laptulajdonos beavatkozását.

Ez két hónapon belül már a második hangos botrány a Kommerszantnál. Márciusban Marija Karpenkót, a lap pétervári irodájának munkatársát bocsátották el, mert a Telegramon bírálta Alekszandr Beglov szentpétervári megbízott kormányzót. Zselonkin akkor arra hivatkozott, hogy a Telegram már nem tekinthető személyes platformnak egy szociális hálózatban, hanem valódi médium, és a Kommerszant újságírói munkaszerződésük alapján nem dolgozhatnak más sajtóorgánumnál. (MTI)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.