Kisebb gépet küldött a Wizzair Budapestre tartó utasokért, 50-en rekedtek Frankfurtban

utazás
2019 május 25., 20:13
Wizzair, Airbus A320
photo_camera Wizzair, Airbus A320 Fotó: Ujvári Sándor/MTI/MTVA

Az Index ír arról, hogy nem szállt fel szombat reggel a Wizzair légitársaság Frankfurtról Budapestre tartó, 8.35-re kiírt járata, mert a gépen meghibásodást tapasztaltak. 

Ez előfordul, csakhogy a cikk szerint az utasokat 10 óra magasságban arról tájékoztatták, hogy a légitársaság csak kisebb helyettesítő gépet tud üzembe állítani, így többen nem fognak tudni elutazni Budapestre. 

A szerencsés utasok kiválasztása meglehetősen kaotikusan zajlott, és a 232 utasból végül 180 tudott elrepülni Budapestre, mintegy 50 utas viszont Frankfurtban maradt. A lapnak nyilatkozó egyik pórul járt utas szerint kivezették őket a terminál már becsekkolt utasok számára elkülönített szekciójából és órákon át nem tájékoztatták őket arról, hogy mikor és hogyan tudnak majd eljutni Magyarországra.  

Végül délután 1 óra magasságában jelent meg egy intéző a Wizzair pultjánál, aki arról tájékoztatta őket, hogy másnap tudnak elutazni Budapestre, és szállásukról gondoskodnak. Az egyik utas azt mondta az Indexnek, hogy patthelyzetbe kerültek, mert ha elhagyják a repteret, elesnek a kártérítéstől, viszont nem lehetett tudni, hogy a reptéren mikor változik a helyzet. Volt olyan utas, aki végül elutazott Dortmunba, hogy ott vegyen jegyet Budapestre.

A Wizzair végül szombat délután közleményben magyarázta az esetet. Azt írták, hogy az A321-es Airbust csak A320-asra tudták cserélni kapacitáshiány miatt, és ilyesmi csúcsidőszakban sajnos előfordul, mivel a repülőgépgyártók nem képesek olyan gyorsan kiszolgálni a légitársaságok megrendeléseit, mint ahogyan azt az utasok számának bővülése azt indokolná. 

„A légitársaság mindent megtesz a jövőbeni fennakadások elkerülése érdekében. Érintett utasainktól őszintén elnézést kérünk az okozott kellemetlenségért” - idézi a közleményt az Index. 

A lapnak az egyik utas délután 4 óra előtt valamivel azt írta, hogy nem regisztrálták azt, hogy megtagadták tőlük a felszállást, és továbbra sem kaptak hivatalos tájékoztatást a vállalattól arról, hogy mikor jutnak haza. 

Az ügyben a Miniszterelnökség is megszólalt. Az MTI-nek eljuttatott közleményükben azt írták: „elfogadhatatlan a Wizz Air légitársaság szombat reggeli Frankfurt-Budapest járatának utasaival szemben tanúsított bánásmód, különösen az állítólagos technikai meghibásodás folytán előállt helyzet légitársaság általi kezelése, az utasok megfelelő tájékoztatásának és alternatív lehetőségek felajánlásának elmulasztása, ezért Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár az arányos jogkövetkezmények megállapítása érdekében fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményez.” (Index)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.