Kisebb gépet küldött a Wizzair Budapestre tartó utasokért, 50-en rekedtek Frankfurtban

Wizzair, Airbus A320Fotó: Ujvári Sándor/MTI/MTVA

Az Index ír arról, hogy nem szállt fel szombat reggel a Wizzair légitársaság Frankfurtról Budapestre tartó, 8.35-re kiírt járata, mert a gépen meghibásodást tapasztaltak. 

Ez előfordul, csakhogy a cikk szerint az utasokat 10 óra magasságban arról tájékoztatták, hogy a légitársaság csak kisebb helyettesítő gépet tud üzembe állítani, így többen nem fognak tudni elutazni Budapestre. 

A szerencsés utasok kiválasztása meglehetősen kaotikusan zajlott, és a 232 utasból végül 180 tudott elrepülni Budapestre, mintegy 50 utas viszont Frankfurtban maradt. A lapnak nyilatkozó egyik pórul járt utas szerint kivezették őket a terminál már becsekkolt utasok számára elkülönített szekciójából és órákon át nem tájékoztatták őket arról, hogy mikor és hogyan tudnak majd eljutni Magyarországra.  

Végül délután 1 óra magasságában jelent meg egy intéző a Wizzair pultjánál, aki arról tájékoztatta őket, hogy másnap tudnak elutazni Budapestre, és szállásukról gondoskodnak. Az egyik utas azt mondta az Indexnek, hogy patthelyzetbe kerültek, mert ha elhagyják a repteret, elesnek a kártérítéstől, viszont nem lehetett tudni, hogy a reptéren mikor változik a helyzet. Volt olyan utas, aki végül elutazott Dortmunba, hogy ott vegyen jegyet Budapestre.

A Wizzair végül szombat délután közleményben magyarázta az esetet. Azt írták, hogy az A321-es Airbust csak A320-asra tudták cserélni kapacitáshiány miatt, és ilyesmi csúcsidőszakban sajnos előfordul, mivel a repülőgépgyártók nem képesek olyan gyorsan kiszolgálni a légitársaságok megrendeléseit, mint ahogyan azt az utasok számának bővülése azt indokolná. 

„A légitársaság mindent megtesz a jövőbeni fennakadások elkerülése érdekében. Érintett utasainktól őszintén elnézést kérünk az okozott kellemetlenségért” - idézi a közleményt az Index. 

A lapnak az egyik utas délután 4 óra előtt valamivel azt írta, hogy nem regisztrálták azt, hogy megtagadták tőlük a felszállást, és továbbra sem kaptak hivatalos tájékoztatást a vállalattól arról, hogy mikor jutnak haza. 

Az ügyben a Miniszterelnökség is megszólalt. Az MTI-nek eljuttatott közleményükben azt írták: „elfogadhatatlan a Wizz Air légitársaság szombat reggeli Frankfurt-Budapest járatának utasaival szemben tanúsított bánásmód, különösen az állítólagos technikai meghibásodás folytán előállt helyzet légitársaság általi kezelése, az utasok megfelelő tájékoztatásának és alternatív lehetőségek felajánlásának elmulasztása, ezért Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár az arányos jogkövetkezmények megállapítása érdekében fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményez.” (Index)

Hogy legyen, aki a következő polgármesterről is elmondja az igazat

A kormánymédia százmilliárdokból próbál túlharsogni minden kritikus hangot az országban, amikor pedig választás közeledik, felismerhetetlenre hajlítják a valóságot. Ha szerinted fontos, hogy valódi híreket is lehessen olvasni, akkor támogasd rendszeresen a 444 szerkesztőségét!

Egyszeri bankkártyás támogatás

Havi rendszeres támogatás (PayPal)

További támogatási lehetőségek.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.