Kisebb gépet küldött a Wizzair Budapestre tartó utasokért, 50-en rekedtek Frankfurtban

Szavazz az elmúlt 7 év 7 legjobb cikkére!
Wizzair, Airbus A320Fotó: Ujvári Sándor/MTI/MTVA

Az Index ír arról, hogy nem szállt fel szombat reggel a Wizzair légitársaság Frankfurtról Budapestre tartó, 8.35-re kiírt járata, mert a gépen meghibásodást tapasztaltak. 

Ez előfordul, csakhogy a cikk szerint az utasokat 10 óra magasságban arról tájékoztatták, hogy a légitársaság csak kisebb helyettesítő gépet tud üzembe állítani, így többen nem fognak tudni elutazni Budapestre. 

A szerencsés utasok kiválasztása meglehetősen kaotikusan zajlott, és a 232 utasból végül 180 tudott elrepülni Budapestre, mintegy 50 utas viszont Frankfurtban maradt. A lapnak nyilatkozó egyik pórul járt utas szerint kivezették őket a terminál már becsekkolt utasok számára elkülönített szekciójából és órákon át nem tájékoztatták őket arról, hogy mikor és hogyan tudnak majd eljutni Magyarországra.  

Végül délután 1 óra magasságában jelent meg egy intéző a Wizzair pultjánál, aki arról tájékoztatta őket, hogy másnap tudnak elutazni Budapestre, és szállásukról gondoskodnak. Az egyik utas azt mondta az Indexnek, hogy patthelyzetbe kerültek, mert ha elhagyják a repteret, elesnek a kártérítéstől, viszont nem lehetett tudni, hogy a reptéren mikor változik a helyzet. Volt olyan utas, aki végül elutazott Dortmunba, hogy ott vegyen jegyet Budapestre.

A Wizzair végül szombat délután közleményben magyarázta az esetet. Azt írták, hogy az A321-es Airbust csak A320-asra tudták cserélni kapacitáshiány miatt, és ilyesmi csúcsidőszakban sajnos előfordul, mivel a repülőgépgyártók nem képesek olyan gyorsan kiszolgálni a légitársaságok megrendeléseit, mint ahogyan azt az utasok számának bővülése azt indokolná. 

„A légitársaság mindent megtesz a jövőbeni fennakadások elkerülése érdekében. Érintett utasainktól őszintén elnézést kérünk az okozott kellemetlenségért” - idézi a közleményt az Index. 

A lapnak az egyik utas délután 4 óra előtt valamivel azt írta, hogy nem regisztrálták azt, hogy megtagadták tőlük a felszállást, és továbbra sem kaptak hivatalos tájékoztatást a vállalattól arról, hogy mikor jutnak haza. 

Az ügyben a Miniszterelnökség is megszólalt. Az MTI-nek eljuttatott közleményükben azt írták: „elfogadhatatlan a Wizz Air légitársaság szombat reggeli Frankfurt-Budapest járatának utasaival szemben tanúsított bánásmód, különösen az állítólagos technikai meghibásodás folytán előállt helyzet légitársaság általi kezelése, az utasok megfelelő tájékoztatásának és alternatív lehetőségek felajánlásának elmulasztása, ezért Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár az arányos jogkövetkezmények megállapítása érdekében fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményez.” (Index)

Vannak olyan időszakok, amikor kulcsfontosságú, hogy mindenki gyorsan megbízható információkhoz juthasson. Mi a 444-nél minden nap ezen dolgozunk.

Amennyire tőlünk telik, igyekszünk segíteni eligazodni ebben a gyorsan változó, bizonytalan helyzetben.

De ehhez nekünk is szükségünk van a ti segítségetekre. A lap már eddig is csak a ti támogatásotokkal tudott működni, és a most következő időszakban ez várhatóan még inkább így lesz. Ahogy lelassul a gazdaság és az élet, teljesen érthető módon kevesebb lesz a hirdetés is.

Nekünk viszont most kell a legjobban teljesítenünk, amikor a legnagyobb szükségetek lehet ránk. Hogy a legpontosabb információk birtokában tudjatok döntést hozni a saját életetekről, egészségetekről, biztonságotokról.

Ezért arra kérünk, hogy ha teheted, támogasd a munkánkat. Akár néhány száz forint is számít.

Koronavírus Hírek, háttér
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.