Verseny nélkül lesz az oroszoké a Dunakeszi Járműjavító, amibe nemzetstratégiai érdekből szállt be az állam

Feliratkozás a Járvány hírlevélre

Minden hétköznap elküldjük, amit a járványról tudni érdemes. Iratkozz fel, és vigyázzunk egymásra!

„A Kormány a 1312/2019. (V. 28.) Korm. határozatában versenyeztetés mellőzésével az orosz Transzmasholding tulajdonában levő TMH Hungary Invest Zrt. részére értékesíti a Dunakeszi Járműjavító Kft-t a hatalmas területű ingatlannal együtt”

– írja a VEKE a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat. A VEKE úgy tudja, hogy „a lépés együtt jár a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler közötti együttműködési megállapodás felmondásával, így az emeletes motorvonatok a továbbiakban kizárólag Minszkben fognak készülni”.

A cég korábban Bombardier MÁV Hungary Kft. néven futott, majd az állam részesedést szerzett benne, mondván, ez nemzetstratégiai érdek, és átnevezték Dunakeszi Járműjavítóra.

A Transmashholding 2016-ban jelentette be, hogy Magyarországra jön, akkor vegyesvállalatot akartak csinálni a Dunakeszi Járműjavítóval, a cégben az Alstom is tulajdonos.

A Direkt36 írta meg ezzel kapcsolatban, hogy egy magyar cég majdnem elnyert egy nagy üzletet, de aztán az Orbán-kormány inkább beállt az orosz rivális mögé. (HVG, Index)

444 MAKRO a Kör tagjainak

A 2018‑as választások titkos tárgyalásainak története.

Megnézem
Kapcsolódó
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.