Verseny nélkül lesz az oroszoké a Dunakeszi Járműjavító, amibe nemzetstratégiai érdekből szállt be az állam

gazdaság
2019 május 29., 05:15
comments 193

„A Kormány a 1312/2019. (V. 28.) Korm. határozatában versenyeztetés mellőzésével az orosz Transzmasholding tulajdonában levő TMH Hungary Invest Zrt. részére értékesíti a Dunakeszi Járműjavító Kft-t a hatalmas területű ingatlannal együtt”

– írja a VEKE a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat. A VEKE úgy tudja, hogy „a lépés együtt jár a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler közötti együttműködési megállapodás felmondásával, így az emeletes motorvonatok a továbbiakban kizárólag Minszkben fognak készülni”.

A cég korábban Bombardier MÁV Hungary Kft. néven futott, majd az állam részesedést szerzett benne, mondván, ez nemzetstratégiai érdek, és átnevezték Dunakeszi Járműjavítóra.

A Transmashholding 2016-ban jelentette be, hogy Magyarországra jön, akkor vegyesvállalatot akartak csinálni a Dunakeszi Járműjavítóval, a cégben az Alstom is tulajdonos.

A Direkt36 írta meg ezzel kapcsolatban, hogy egy magyar cég majdnem elnyert egy nagy üzletet, de aztán az Orbán-kormány inkább beállt az orosz rivális mögé. (HVG, Index)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.