18 milliárdos nyereséget termelt tavaly a NER nagy útépítő cége

gazdaság
2019 május 30., 18:07

Hol vannak már azok az idők, amikor a Simicska Lajos irányításával csúcson lévő Közgép 13 milliárdos nyereségre tett szert egyetlen év alatt. 2014, az Orbán legecizése előtti volt a Közgép legjobb éve. A Közgép 2013-ban még csak 4,3 milliárdot hozott Simicskának, a nagy összeveszés évében még kifutottak a korábban megnyert közbeszerzések, 9 milliárdnál kicsit több volt az adózás utáni nyereség. Ami aztán 2016-ban aztán már az egymilliárdot sem érte el.

Nem maradt megbízható útépítő cég nélkül a NER. A Közép helyébe a Duna Aszfalt lépett. A tulajdonos, Szijj László szoros kapcsolatot ápol Mészáros Lőrinccel. Cége felfuttatásában is hasonlóan sikeres, mint a felcsúti milliárdos.

A Duna Aszfaltnál 2013-ban sem panaszkodhattak már, a cég adózott eredménye  ekkor is majdnem 4 milliárd volt, 2015-ben ment 11 milliárd fölé. Ezt sikerült még feljebb tornázni 2017-ben és - mint a friss mérlegükből kiderül- 2018-ban is.

Duna Aszfalt adózott eredménye:

  • 2013: 3,8 milliárd
  • 2014: 7,3 milliárd
  • 2015: 11,1 milliárd
  • 2016: 11,1 milliárd
  • 2017: 18,7 milliárd
  • 2018: 18,5 milliárd

Szijj László a 2017-es nyereségből 12 milliárdos osztalékot ki is vett a cégből. Idén ennél is többet, 13 milliárdot. Vagyis két év alatt 25 milliárdos osztalékot vett ki a mostanra 129,5 milliárdos árbevételű cégéből Szijj. (A mérlegből az is kiderül, hogy a tavalyi 76,6 milliárdos árbevételt úgy sikerült 129,5 milliárdra feltornázni, hogy kizárólag itthon végzett építési munkákat a Duna Aszfalt.)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.