A kormány lehívja a kínai hitelt, hogy Mészáros Lőrinc nekiláthasson a Budapest-Belgrád vasútvonalnak

POLITIKA
2019 június 07., 06:49

Varga Mihály pénzügyminiszter csütörtökön jelentette be, hogy a Pénzügyminisztérium benyújtotta a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának megvalósítására vonatkozó hitelkérelmet a Kínai Eximbanknak. Az elbírálás után jöhet a hitelszerződés aláírása, majd a tervezési és engedélyezési munkálatokkal elindulhat a beruházás kivitelezése.

Aki nem rendelkezik az adója 1+1 százalékáról, annak a pénze bent marad az államkasszában, és a kormány dönti el, mit kezd vele. (A képen a dollármilliárdos Mészáros Lőrinc és Varga Mihály pénzügyminiszter helyezi el az alapkövet a Visonta Projekt Kft. búzafeldolgozó üzemének alapkőletételén Visontán 2017. április 24-én.)
photo_camera Mészáros Lőrinc és Varga Mihály pénzügyminiszter helyezi el az alapkövet a Visonta Projekt Kft. búzafeldolgozó üzemének alapkőletételén Visontán 2017. április 24-én. Fotó: Komka Péter/MTI/MTVA

Varga emlékeztetett, hogy a  beruházást kivitelező fővállalkozókkal május 24-én írták alá a Soroksár-Kelebia vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó szerződést, amely a Kínai Eximbankkal kötött hitel-megállapodás elfogadásakor lép hatályba.

A magyarországi szakaszt pedig nem más, mint a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó, direkt erre alapított RM International Zrt., valamint a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és a China Railway Electrification Engineering Group Kft. álló konzorciumra építi.

A 750 milliárd forintos felújítást végző RM International Zrt tulajdonosa a legendás Mészáros és Mészáros Kft., illetve a szintén a család tulajdonában álló R-KORD Kft, képviselői között pedig Mészáros Lőrinc cégvezetői mellett ott találjuk nagyobbik lányát, Mészáros Beatrixot.

A projektről szóló nemzetközi megállapodás szerint a beruházás 85 százalékát hitelből, a fennmaradó 15 százalékot saját forrásból, önrész biztosításával finanszírozza a magyar állam. 

A tervezési és engedélyezési munkák a hitelszerződés megkötése után elkezdődhetnek, a cél az, hogy 2023-ra befejeződjön a vasútvonal építése. Ennek érdekében a kormány egyszerűsíteni kívánja a szükséges eljárásokat, és lehetővé teszi, hogy az illetékes hatóságok a szükséges engedélyeket gyorsított eljárásban adják ki.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.