A Nézőpont „megmérte”, hogy az ellenzék többet költött facebookos hirdetésekre, mint a Fidesz

2019 június 11., kedd 9:29
199

A kormányközeli, közpénzekből hízlalt Nézőpont Intézethez tartozó Médianéző Központ megnézte, mennyire voltak hatékonyak az egyes pártok üzeneteik átvitelében az EP-kampány során a Facebookon.

És azt találták, hogy a Fidesz volt a legjobb. 

De nemcsak azért, mert a Fidesz érte el a legtöbb embert és váltotta ki a legtöbb reakciót, hanem mert minderre kevesebbet költöttek, mint az ellenzéki pártok összesen (!). Mint írják, a választások előtti harminc napban a pártok összesen 119 millió forintot fordítottak hivatalos oldalaik bejegyzéseinek terjesztésére. Ugyan ebben az időszakban a Fidesz költötte a legtöbbet (58 millió forint), mégis ez az összes költés mindössze 49 százaléka, hiszen a vizsgált ellenzéki formációk összesen többet, 60 millió forint felett fordítottak pártoldalaikra.

A Médianéző arról is ír, hogy a Fidesz nem fordított külön forrást az egyes képviselők, így Orbán Viktor posztjainak hirdetésére, addig a többi párt megtette ezt. 

A Médianéző elemzésébe sajnos nem fért bele az a fideszes Facebook-univerzum, melynek működéséről tavaly részletesen is beszámoltunk, illetve az a rengeteg kormányközeli oldal, amely lelkesen tolta hirdetésekben a fideszes kampányüzeneteket a választások előtt, ahogy a KESMA alá beterelt gigantikus médiabirodalom online jelenlétéről, vagy az állami propagandagépezet milliárdos költéseiről ne is beszéljünk. Ilyen ellenszélben szép nyerni. 

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt