A kormányközeli, közpénzekből hízlalt Nézőpont Intézethez tartozó Médianéző Központ megnézte, mennyire voltak hatékonyak az egyes pártok üzeneteik átvitelében az EP-kampány során a Facebookon.
És azt találták, hogy a Fidesz volt a legjobb.
De nemcsak azért, mert a Fidesz érte el a legtöbb embert és váltotta ki a legtöbb reakciót, hanem mert minderre kevesebbet költöttek, mint az ellenzéki pártok összesen (!). Mint írják, a választások előtti harminc napban a pártok összesen 119 millió forintot fordítottak hivatalos oldalaik bejegyzéseinek terjesztésére. Ugyan ebben az időszakban a Fidesz költötte a legtöbbet (58 millió forint), mégis ez az összes költés mindössze 49 százaléka, hiszen a vizsgált ellenzéki formációk összesen többet, 60 millió forint felett fordítottak pártoldalaikra.
A Médianéző arról is ír, hogy a Fidesz nem fordított külön forrást az egyes képviselők, így Orbán Viktor posztjainak hirdetésére, addig a többi párt megtette ezt.
A Médianéző elemzésébe sajnos nem fért bele az a fideszes Facebook-univerzum, melynek működéséről tavaly részletesen is beszámoltunk, illetve az a rengeteg kormányközeli oldal, amely lelkesen tolta hirdetésekben a fideszes kampányüzeneteket a választások előtt, ahogy a KESMA alá beterelt gigantikus médiabirodalom online jelenlétéről, vagy az állami propagandagépezet milliárdos költéseiről ne is beszéljünk. Ilyen ellenszélben szép nyerni.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.