A Nézőpont „megmérte”, hogy az ellenzék többet költött facebookos hirdetésekre, mint a Fidesz

A kormányközeli, közpénzekből hízlalt Nézőpont Intézethez tartozó Médianéző Központ megnézte, mennyire voltak hatékonyak az egyes pártok üzeneteik átvitelében az EP-kampány során a Facebookon.

És azt találták, hogy a Fidesz volt a legjobb. 

De nemcsak azért, mert a Fidesz érte el a legtöbb embert és váltotta ki a legtöbb reakciót, hanem mert minderre kevesebbet költöttek, mint az ellenzéki pártok összesen (!). Mint írják, a választások előtti harminc napban a pártok összesen 119 millió forintot fordítottak hivatalos oldalaik bejegyzéseinek terjesztésére. Ugyan ebben az időszakban a Fidesz költötte a legtöbbet (58 millió forint), mégis ez az összes költés mindössze 49 százaléka, hiszen a vizsgált ellenzéki formációk összesen többet, 60 millió forint felett fordítottak pártoldalaikra.

A Médianéző arról is ír, hogy a Fidesz nem fordított külön forrást az egyes képviselők, így Orbán Viktor posztjainak hirdetésére, addig a többi párt megtette ezt. 

A Médianéző elemzésébe sajnos nem fért bele az a fideszes Facebook-univerzum, melynek működéséről tavaly részletesen is beszámoltunk, illetve az a rengeteg kormányközeli oldal, amely lelkesen tolta hirdetésekben a fideszes kampányüzeneteket a választások előtt, ahogy a KESMA alá beterelt gigantikus médiabirodalom online jelenlétéről, vagy az állami propagandagépezet milliárdos költéseiről ne is beszéljünk. Ilyen ellenszélben szép nyerni.