A MÁV vezetője is jogosnak nevezte a vasúttársaság információszolgáltatását érő kritikákat. Homolya Róbert az InfoRádió Aréna című műsorában arról beszélt, hogy az utasszám-növekedéshez versenyképesebb vasúti szolgáltatásra van szükség, ezt egyebek mellett pontosabb menetrenddel, több P+R parkoló létesítésével, a jegyvásárlási szolgáltatások korszerűsítésével kívánja elérni a MÁV Zrt.
Megemlítette, hogy a társaságnál már létrehoztak egy havária-központot, 5 perccel nagyobb késésnél már innen igyekeznek tájékoztatni az utasokat. Arról is beszélt, hogy nagyjából ezer fős a létszámhiány a cégnél, a betöltetlen álláshelyek száma tavalyhoz képest csökkent.
Homolya Róbert az utóbbi napok vonatkéséseit, járatkimaradásai azzal indokolta, hogy a szerelvények átlagéletkora 30-40 év. Szerinte ahhoz, hogy a MÁV versenyképes legyen, költeni kell pályafelújításra, a vasúti kocsik, szerelvények korszerűsítésére, ezek révén pedig a menetrend fenntarthatóságára.