Dorosz Dávid, klímavédelmi ügyekért felelős főpolgármester-helyettes interjút adott az RTL Klubnak. Ebben elmondta azt is, hogy a következő 5 évben mindenképp szeretnék korlátozni a dízelautók használatát legalább Budapest belvárosában, ezzel is javítva a levegő minőségén. Ezen kívül minden autóstól, függetlenül az üzemanyagtól, szednének valamilyen díjat a jövőben a belvárosba való behajtásért, és bár az interjúban Dorosz ezt nem volt hajlandó dugódíjnak nevezni, az általa felvázolt konstrukció lényegében ezt jelenti.
Valamiféle dugódíjat egyébként muszáj bevezetni, ezt vállalta Magyarország a 4-es metróért kapott uniós támogatásért cserébe.
Azt nem tudni, a dízelforgalom korlátozása mennyiben érinti majd a főváros buszait, amik többsége gázolajjal megy, szakértők szerint a buszok lecserélése már önmagában is nagyot javítana a belvárosi levegőminőségen.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.