A fuvarozók nekimennének a biztosítási piacnak

Feliratkozás a Járvány hírlevélre

Minden hétköznap elküldjük, amit a járványról tudni érdemes. Iratkozz fel, és vigyázzunk egymásra!

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete a leghatározottabban cáfolja Magyar Biztosítók Szövetsége állítását, ami szerint az „itthoninál csak Romániában és Litvániában alacsonyabbak a kgfb-díjak” – közölte az MKFE, ami szerint a haszongépjárművek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjai itthon régiós viszonylatban is kirívóan magasak.

Az egyesület közölte, hogy nemzetközi piackutató céggel készíttetett elemzést, ami 10 országban vizsgálta a közúti személy- és áruszállító vállalkozások versenyképességét befolyásoló tényezőket, köztük a kgfb-díjakat is. A vizsgált országok közül csak Németországban magasabbak a tehergépjárművek, pótkocsik és autóbuszok kgfb-díjai, míg a Magyarországot követő Litvániában kb. a fele, Bulgáriában a harmada, Szlovákiában és Romániában pedig a hatoda a kgfb-díj a hazai áraknak.

Az MKFE szerint fontos, hogy a nemzetközi biztosítók a hasonló gazdasági és baleseti mutatókkal rendelkező országokban azonos feltételekkel kínálják a termékeiket. Most nincs hivatalos statisztika, ami indokolná a kgfb-díjak drasztikus különbségét például Szlovákia, Románia, Litvánia és Magyarország tekintetében – írják.

Az MKFE felkéri a Gazdasági Versenyhivatalt, hogy kezdje el a biztosítási piac átvilágítását, a Pénzügyminisztériumot pedig arra, hogy vizsgálja felül a biztosítási adó intézményét. Ez az adónem Lengyelországban, Litvániában, Németországban, Ausztriában és Szerbiában ismeretlen, Szlovákiában pedig 0 százalékos az adókulcs, míg Magyarországon a kgfb esetében 7, a CASCO biztosításoknál 15 százalék az adóráta – írják.

444 MAKRO a Kör tagjainak

A 2018‑as választások titkos tárgyalásainak története.

Megnézem
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.