A 15 másodperces playbackelős videókról ismert TikTok-ot már 500 millióan használják világszerte, főleg 13-24 év közötti fiatalok.
A tinik kedvenc appja Kínából indult, és néhány év alatt olyan sikeres lett, hogy 2019-ben már többen töltötték le, mint a Facebookot vagy az Instagramot.
A szülők többsége nem is tudja pontosan, mit csinál a gyereke, amikor TikTokozik, kevés felnőtt látja át az alkalmazás által teremtett új közösségi hálót és nyilvánosságot.
Pedig az alkalmazással akadtak már problémák, engedély nélkül gyűjtött és továbbított felhasználói adatokat kínai szerverekre, és ideális terep lehet a pedofiloknak is.
A 2019-es TikTop Awards győztesével, Czura Karinával és szüleivel beszélgettünk a magyar TikTok közösségről.
A napokban jelent meg az első magyar kutatás, amiben a hazai TikTok felhasználók szokásait próbálták feltérképezni. Az eredmények hasonlóak a nemzetközi számokhoz, az app a felsősök és a középiskolások között a legnépszerűbb, 24 évesnél idősebbnek csak a válaszadók 4 százaléka vallotta magát.
Az is kiderült, hogy a TikTokozók 57 százaléka felismeri Karinát, de csak 35 százalék tudta beazonosítani Karácsony Gergelyt. Az eredményeket egy rövid videóban is összefoglalta a kutatást készítő NuHeadz Talent Management.