Bárkit felhívhatnak a határon innen és túl, hogy az állami média tartalmairól faggassák – írta meg a G7 az MTVA most lezárt közbeszerzése alapján, amivel „közszolgálati médiaszolgáltatók tartalomszolgáltatását támogató médiafogyasztás-kutatásokat” rendelt meg majdnem 94 millió forintért.
A tavaly augusztusban meghirdetett tender szerint a nyertesnek ezeket kell elvégeznie egy éven belül:
- nagymintás országos kérdőíves kutatás több ezer emberen, hogy megismerjék a népesség informálódási és médiahasználati szokásait,
- telefonos adatfelvétellel lebonyolított közvélemény-kutatás, legalább 1000 fős, országos reprezentatív mintán,
- határon túli médiafogyasztási szokásokra vonatkozó kutatás,
- lakossági online médiahasználati szokásokra vonatkozó kutatás,
- fókuszcsoportos kutatás a műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése érdekében,
- zenei ízlésteszt legalább 300 embert megkérdezve,
- telefonos adatfelvételen alapuló zenei teszt,
- rádiók imázsát felmérő kutatás.
Csak egy cég jelentkezett, a munkát a Társadalomkutató Kft. nyerte el.
Ahhoz képest, hogy az MTVA évi 90 milliárdból működik, gyengének számít a nézettsége: a 30 legnézettebb műsor közé mostanában jobb esetben is csak 5-6 adással tudnak bekerülni, ezzel is csak a teljes népesség körében – írja a G7.