A közmédia 94 millióért kutatja a médiapiaci szokásokat

Bárkit felhívhatnak a határon innen és túl, hogy az állami média tartalmairól faggassák – írta meg a G7 az MTVA most lezárt közbeszerzése alapján, amivel „közszolgálati médiaszolgáltatók tartalomszolgáltatását támogató médiafogyasztás-kutatásokat” rendelt meg majdnem 94 millió forintért.

A tavaly augusztusban meghirdetett tender szerint a nyertesnek ezeket kell elvégeznie egy éven belül:

  • nagymintás országos kérdőíves kutatás több ezer emberen, hogy megismerjék a népesség informálódási és médiahasználati szokásait,
  • telefonos adatfelvétellel lebonyolított közvélemény-kutatás, legalább 1000 fős, országos reprezentatív mintán,
  • határon túli médiafogyasztási szokásokra vonatkozó kutatás,
  • lakossági online médiahasználati szokásokra vonatkozó kutatás,
  • fókuszcsoportos kutatás a műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése érdekében,
  • zenei ízlésteszt legalább 300 embert megkérdezve,
  • telefonos adatfelvételen alapuló zenei teszt,
  • rádiók imázsát felmérő kutatás.

Csak egy cég jelentkezett, a munkát a Társadalomkutató Kft. nyerte el.

Ahhoz képest, hogy az MTVA évi 90 milliárdból működik, gyengének számít a nézettsége: a 30 legnézettebb műsor közé mostanában jobb esetben is csak 5-6 adással tudnak bekerülni, ezzel is csak a teljes népesség körében – írja a G7.