Retteghetnek a szlovén gimnazisták: Szlovéniában terjeszkedne a TV2

Járvány hírlevél
A koronavírus és a küzdelem ellene. A helyzet itthon és a világban.

A 24.hu azt írja, egy szlovéniai oknyomozó lap, a Necenzurirano úgy értesült, a TV2 ajánlatot tett a szlovén Planet TV megvásárlására. A lap szerint a TV2 (amit Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója Mészáros Lőrinctől vett meg) egy horvát vállalkozóval, Ivan Caletával verseng a szlovén csatornáért.

A Necenzurirano azt írja, még csak 4 hónapja került kormányra Orbán Viktor barátja, Janez Jansa, de Orbán köreinek szlovéniai terjeszkedése évek óta folyik: a Jansa pártját, az SDS-t támogató Nova24TV, illetve a Nova obzorja kiadó is az egykori MTVA-s Schatz Péter érdekeltsége, aki Habony Árpád körének tagja.

A szlovén állam tulajdonában álló Telekom Slovenije január óta árulja az országos Planet TV-t. Janez Jansa első kormánya idején, egészen 2013-ig a bolgár Pavel Stanchev volt a tévé igazgatója, őt 2019 tavaszán a TV2 Média Csoport Zrt. vezérigazgatójává nevezték ki.

Egy pillanatkép a TV2 híradójából, amiben a kormánykritikus Nagy Blanka ellenőrzőjében található osztályzatokról számoltak be.Forrás: TV2

Arról egyelőre nincs hír, hogy a fideszes tévé Szlovéniába is exportálná az olyan, világszínvonalú fejlesztéseit, mint amikor a „híradóban” a kormánnyal nem szimpatizáló középiskolások ellenőrzőjében lévő jegyekről számoltak be(24)