Csak júliusban lesz vonatközlekedés Nagymarosnál a sár- és kőlavina miatt

Új fejezet kezdődik a 444 életében.

Szombat reggel elkezdődött Nagymaros és Szob között a vasúti pályaszakasz helyreállítása, a pályaszakaszt megtisztítják a törmelékektől, a kidőlt fáktól és cserjéktől – közölte a MÁV.

A vonatközlekedés – kezdetben csak egy vágányon – várhatóan július második felében indulhat újra, addig pótlóbuszok szállítják az utasokat a Nagymaros-Szob és a Szob-Zebegény közötti szakaszon, külön menetrend szerint.

A szerdai esőzés több mint egy km-nyi szakaszon öntötte el sárral és kövekkel a vasúti pályát a Dömösi átkelésnél. Kb. 70 méteren a vágány alatti töltés több helyen károsodott, az ágyazatot kimosta a hegyoldalról lezúduló víz.

Az omlások során kb. 800 m3-nyi, 10-50 cm-es darabokból álló kőtörmelék került a vasúti pályára.

Előzetes becslések szerint a vágányok szabaddá tétele jövő hét második felére fejeződhet be, ezt követi a támfal mögött összegyűlt anyag kitermelése, elszállítása, ami várhatóan 7-10 napot vesz igénybe. (MTI)

Olvastátok, láttátok, hogy milyen világ lett itt. A járvány miatt fogynak a reklámok, a kormány miatt fogynak az újságok. Ebben a helyzetben a mi jövőnk is bizonytalanabbá vált, mint az elmúlt 7 évben bármikor. Ha folytatni akarjuk, akkor új fejezetet kell nyitnunk a 444 történetében.

Mi kitartóan mutatjuk, hogy milyen világ van. A szűkülő magyar nyilvánosság miatt most még fontosabb, hogy maradjon Magyarországon megbízható hírforrás. Olyan újságírók, akik megírják az igazat. Ehhez viszont - a ti segítségetekkel - változnunk kell.

Lépj a Körön belülre, regisztrálj, és járulj hozzá az újság működéséhez, cserébe még jobb, erősebb, nagyobb 444-et kapsz!

Koronavírus Hírek, háttér