Csak júliusban lesz vonatközlekedés Nagymarosnál a sár- és kőlavina miatt

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem

Szombat reggel elkezdődött Nagymaros és Szob között a vasúti pályaszakasz helyreállítása, a pályaszakaszt megtisztítják a törmelékektől, a kidőlt fáktól és cserjéktől – közölte a MÁV.

A vonatközlekedés – kezdetben csak egy vágányon – várhatóan július második felében indulhat újra, addig pótlóbuszok szállítják az utasokat a Nagymaros-Szob és a Szob-Zebegény közötti szakaszon, külön menetrend szerint.

A szerdai esőzés több mint egy km-nyi szakaszon öntötte el sárral és kövekkel a vasúti pályát a Dömösi átkelésnél. Kb. 70 méteren a vágány alatti töltés több helyen károsodott, az ágyazatot kimosta a hegyoldalról lezúduló víz.

Az omlások során kb. 800 m3-nyi, 10-50 cm-es darabokból álló kőtörmelék került a vasúti pályára.

Előzetes becslések szerint a vágányok szabaddá tétele jövő hét második felére fejeződhet be, ezt követi a támfal mögött összegyűlt anyag kitermelése, elszállítása, ami várhatóan 7-10 napot vesz igénybe. (MTI)

A 2018-as országgyűlési választáson elmaradt az ellenzéki összefogás, a Fidesz pedig újra kétharmados többséget szerzett. Az ide vezető titkos tárgyalásokról, és a színfalak mögött zajló belső küzdelmekről szól a MAKRO legfrissebb száma. Magyari Péter, a 444 egyik legismertebb oknyomozó újságírója hónapok át készített háttérinterjúkat a hazai politikai élet legbefolyásosabb szereplőivel, és ezek alapján keresi a választ a magyar demokrácia alapkérdésre: “Leváltható-e még választásokon a kormány?”

Megveszem a Makrót