Vaszily Miklós új, Mészáros Lőrinc pénzét forgató médiacége lehet a Pesti Tv befektetője

A 444 információi szerint az egészen biztos, hogy nem egymagában a Pesti Srácok kiadója fogja elindítani azt a Pesti Tv-t, amihez a kormányzati médiaholdinghoz (KESMA) tartozó Hír TV-ből igazolták le az Informátor című műsor stábját. 

Huth Gergely, a PS főszerkesztője, egyben az azt kiadó cég egyik alapítója a 444 kérdésre elmondta, hogy nekik egyedül nincs se pénzük, se tapasztalatuk egy tévécsatorna elindításához, így a projektben tényleg lesz külső befektető is. Huth elmesélte, hogy augusztusban a nyilvánosság előtt be fogják mutatni a műsorstruktúrát. Huth leszögezte, hogy a leendő csatornánál a Pesti Srácok stábja fogja készíteni a kreatív anyagokat.

Huth azt nem árulta el, hogy ki lenne ez a bizonyos befektető.

A 444 azonban más forrásból úgy tudja, hogy nem lenne meglepetés, ha a Pesti TV lenne annak a vadonatúj, idén májusban alapított, Progressive Media nevű cégnek az első projektje, aminek a felét Vaszily Miklós, a TV2 elnöke, az Index hirdetési bevételeit kezelő Indamedia Kft résztulajdonosa birtokolja, a másik felét pedig egy Bizalom Vagyonkezelő Kft. nevű cég. A G7 általunk is ismertetett mai cikke szerint egy cégbíróságra benyújtott dokumentumból az derül ki, hogy a Bizalom Mészáros Lőrinc pénzét, jelenleg konkrétan 500 millió forintját forgatja. 

Úgy tudjuk, hogy a Progress Media vezetői már szeptember elsejével elindítanák az adást. Bár még mindig nem világos, hogy netes vagy kábeltévéről lesz szó, tudomásunk szerint minden bizonnyal az utóbbi a helyzet. Ez megmagyarázhatja a sietséget is. Ahhoz, hogy az új, politikai csatorna bekerülhessen a jövő évi kábelszolgáltatói csomagokba, az ősz elején el kell indulnia.

A Mészáros Lőrinc-közeli médiában már volt példa a bizalmi vagyonkezelő bevetésére: a TV2-t például a Mészáros-közeli Vida József bankár az Abraham Goldmann Bizalmi Vagyonkezelő Zrt-n keresztül szerezte meg. Vida Józsefhez és az Abraham Goldmannhoz kötődik az Index korábbi cikke szerint az a társaság is, amelyik tavaly májusban megszerezte a TV2 fő műsorgyártója, az IKO Holding 49 százalékát.

Az idén májusban alapított, Vaszily-féle Progressive Media olyan ágon is kötődik a TV2-univerzumhoz, hogy az ügyvezetője az a Kovács Gergely, aki a közmédia és a TV2 csoport reklámjait értékesítő Atmedia anyacégének, a Visus Investnek is az ügyvezetője. Amikor a G7 megkérdezte Kovácsot, ő azt mondta nekik, hogy az új cég tévéműsor gyártására készül.

Ha az események az itt vázolt módon történnek, az akár azt is jelentheti, hogy Mészáros Lőrinc körül egy, a KESMA-tól független kormánypárti média/propaganda-birodalom kezd kialakulni. Mészáros a sajtóbefektetéseit a KESMA megalakulásakor felajánlotta a kormányzati propagandaholdingnak, így kerültek oda például a megyei napilapok. 

Update: Sikerült elérnem Vaszily Miklóst, aki mindenben megerősítette a 444 értesülését, a nyilatkozata itt olvasható.

Vannak olyan időszakok, amikor kulcsfontosságú, hogy mindenki gyorsan megbízható információkhoz juthasson. Mi a 444-nél minden nap ezen dolgozunk.

Amennyire tőlünk telik, igyekszünk segíteni eligazodni ebben a gyorsan változó, bizonytalan helyzetben.

De ehhez nekünk is szükségünk van a ti segítségetekre. A lap már eddig is csak a ti támogatásotokkal tudott működni, és a most következő időszakban ez várhatóan még inkább így lesz. Ahogy lelassul a gazdaság és az élet, teljesen érthető módon kevesebb lesz a hirdetés is.

Nekünk viszont most kell a legjobban teljesítenünk, amikor a legnagyobb szükségetek lehet ránk. Hogy a legpontosabb információk birtokában tudjatok döntést hozni a saját életetekről, egészségetekről, biztonságotokról.

Ezért arra kérünk, hogy ha teheted, támogasd a munkánkat. Akár néhány száz forint is számít.

Koronavírus Hírek, háttér
Kapcsolódó