A sarkvidéki tengeri útvonalon vitt olajat Kínába a Gazprom

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem

Az orosz Gazprom olajipari érdekeltsége, a Gazprom Neft leszállította az első olajtanker-szállítmányát Murmanszkból, a sarkvidéki Jeges-tengeren keresztül Kínába vezető tengeri szállítási útvonalon.

A Jeges-tengeren vezető „Északi Tengeri Útvonal” (Northern Sea Route, NSR) egyre fontosabb szerepet tölt be az orosz földgáz- és olajexportban. Az útvonal jégtörők és speciálisan kivitelezett tankerek használatát igényli.

A Gazprom Neft, a kitermelt mennyiség alapján a harmadik legnagyobb orosz olajvállalat európai olajexportra már használja az NSR útvonalat, 2013 óta 40 millió tonna olajat szállított le az útvonalon európai vevőknek. Az első kínai szállítmányával 144 ezer tonna „Novy Port” típusú könnyűolajat juttatott el 47 nap alatt Kínába.

A második legnagyobb orosz olajvállalat, a Lukoil tavaly októberben juttatta el első olajszállítmányát az NSR útvonalon kínai vevőnek. A legnagyobb magánkézben lévő orosz gázipari vállalat, a Novatek rendszeresen szállít mélyhűtött földgázt az NSR útvonalon Kínába. (MTI)

Amikor az ország járványellenes intézkedésekre vár, a kormány saját hatalmának bebetonozását tartja a legfontosabbnak. Ezermilliárdos közvagyon ellopásának legalizálása, ideológiai hadviselés a szexuális kisebbségekkel szemben, a választási törvény sokadik megváltoztatása, az ellenzéki együttműködést megakadályozandó... és lesz itt még ötlet. Tavasszal a rendkívüli intézkedések bevezetésének napján megszállták az Indexet. Most mi következik? Addig támogasd a szabad sajtót, amíg lehet! Lépj be a Körbe, vagy támogasd bármekkora összeggel a 444 szerkesztőségét!