A sarkvidéki tengeri útvonalon vitt olajat Kínába a Gazprom

Új fejezet kezdődik a 444 életében.
Érdekel

Az orosz Gazprom olajipari érdekeltsége, a Gazprom Neft leszállította az első olajtanker-szállítmányát Murmanszkból, a sarkvidéki Jeges-tengeren keresztül Kínába vezető tengeri szállítási útvonalon.

A Jeges-tengeren vezető „Északi Tengeri Útvonal” (Northern Sea Route, NSR) egyre fontosabb szerepet tölt be az orosz földgáz- és olajexportban. Az útvonal jégtörők és speciálisan kivitelezett tankerek használatát igényli.

A Gazprom Neft, a kitermelt mennyiség alapján a harmadik legnagyobb orosz olajvállalat európai olajexportra már használja az NSR útvonalat, 2013 óta 40 millió tonna olajat szállított le az útvonalon európai vevőknek. Az első kínai szállítmányával 144 ezer tonna „Novy Port” típusú könnyűolajat juttatott el 47 nap alatt Kínába.

A második legnagyobb orosz olajvállalat, a Lukoil tavaly októberben juttatta el első olajszállítmányát az NSR útvonalon kínai vevőnek. A legnagyobb magánkézben lévő orosz gázipari vállalat, a Novatek rendszeresen szállít mélyhűtött földgázt az NSR útvonalon Kínába. (MTI)

Olvastátok, láttátok, hogy milyen világ lett itt. A járvány miatt fogynak a reklámok, a kormány miatt fogynak az újságok. Ebben a helyzetben a mi jövőnk is bizonytalanabbá vált, mint az elmúlt 7 évben bármikor. Ha folytatni akarjuk, akkor új fejezetet kell nyitnunk a 444 történetében.

Mi kitartóan mutatjuk, hogy milyen világ van. A szűkülő magyar nyilvánosság miatt most még fontosabb, hogy maradjon Magyarországon megbízható hírforrás. Olyan újságírók, akik megírják az igazat. Ehhez viszont - a ti segítségetekkel - változnunk kell.

Lépj a Körön belülre, regisztrálj, és járulj hozzá az újság működéséhez, cserébe még jobb, erősebb, nagyobb 444-et kapsz!

Koronavírus Hírek, háttér