A koronavírus-járvány alatt, amikor a tömegközlekedés hirtelen járványveszélyessé vált, és a BKK járatain utazók száma drasztikusan lecsökkent, a főváros új bicikliutak létesítéséről döntött Budapest fő közlekedési útvonalain, ahol a Covid miatti otthoni munkavégzésre való átállás egyébként is lecsökkentette az autóforgalmat.
Ekkor került kerékpársáv a Nagykörút Nyugati pályaudvar és Boráros tér közötti szakaszára, az összes többi új sávhoz hasonlóan „ideiglenes” jelleggel. A BKK most a budapesti lakosság véleményét kéri:
mi legyen a nagykörúti ideiglenes bringasávval, és a Nagykörút forgalomcsillapításával a kerékpársáv próbaidejének lejárta után?
Az új kerékpársávokat használók és a Nagykörút környékén élők visszajelzéseit
augusztus 31-ig várják,
egy kérdőív kitöltésével, ami két részből áll.
Az I. részben a Corvin-negyed és a Nyugati tér közötti szakaszról (ahol a külső forgalmi sáv helyén lettek kialakítva a kerékpársávok), a II. részben pedig a Boráros tér és a Corvin-negyed közötti szakaszról (ahol a parkolósáv helyén, a közúti kapacitás megtartásával lettek kijelölve a kerékpársávok) várja az észrevételeket a BKK. Elsősorban arra kérdeznek rá, mennyire tartjuk biztonságosnak az új közlekedési rendet, és milyen további észrevételeink vannak a fejlesztéssel kapcsolatban - derül ki a BKK keddi közleményéből.
A kérdőív itt érhető el.
Egy hete a Magyar Kerékpárosklub rendezvényén jártunk, ahol a szervezet bemutatta, milyen javaslataik vannak a Nagykörút teljes funkcióváltására. Ha rajtuk múlna, hosszabb távon „koszos közlekedési folyosóból” Pest kulturális-kereskedelmi főutcájává fejlődne ez a fővárosi útszakasz. De az már most látszik, hogy a kerékpársáv megépítése óta eltelt három hónapban a forgalomszámlálók mérései alapján a város második legtöbbet használt kerékpáros útvonala lett a nagykörúti bringasáv - írtuk beszámolónkban.