Fürjes: Karácsony Gergely fejezze be az autósüldözést

Rendkívüli hírlevél
Amit azonnal tudni kell

Szüntesse meg az iskolakezdésre a fővárosi sávlezárásokat Karácsony Gergely főpolgármester, és „fejezzék be az autósüldözést!”, írta a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára, Fürjes Balázs a főpolgármesternek küldött levelében.

Karácsony Gergely még a nyár elején alakított ki biciklisávokat kísérleti jelleggel a város több pontján, köztük a Nagykörúton is, mivel a koronavírus miatt sokan választották a kerékpárt a tömegközlekedés helyett. A biciklisávokat azonban csak úgy lehetett kialakítani a zsúfolt körúton, hogy a külső sávot lezárták az autós forgalom elől. A biciklisávról most készül dönteni a főváros, amihez a lakókat egy kérdőívben kérdezték meg

Fürjes Balázs viszont kérdőív helyett inkább egy levelet írt a főpolgármesternek, amiben arra kéri Karácsony Gergelyt, hogy

a Fővárosi Önkormányzat minden vezetője hagyjon fel az autósüldözéssel, az autóval közlekedők megbélyegzésével és elítélésével.„Egyetértünk Főpolgármester úrral abban, hogy új egyensúlyra van szükség Budapest közlekedésében a közösségi közlekedés, az egyéni autós közlekedés, a kerékpáros és gyalogosközlekedés arányát illetően" - fogalmaz a levélben az államtitkár. 

Fürjes ugyanakkor nagyon fontosnak tartja, hogy eközben a munkába járáshoz, munkavégzéshez vagy a családi élet szervezéséhez nélkülözhetetlen autós közlekedést és magukat az autósokat senki se kiáltsa ki ellenségnek.

„Autóval közlekedni egy nagyvárosban nem deviancia és nem bűn" - mondta Fürjes.

Fürjes azt akarja, Karácsony Gergely segítsen a mesterségesen gerjesztett autósellenesség, a városlakók mesterséges, ideológiai alapú megosztásának leküzdésében. Az államtitkár levelében arra kéri Karácsony Gergelyt, hogy főpolgármesterként azonnal, még a szeptember 1-jei iskolakezdés előtt szüntesse meg a Nagykörúton, az Üllői út belső szakaszán és más forgalmas budapesti főútvonalakon "a budapestiek megkérdezése, a beígért társadalmi párbeszéd nélkül és szakmai hatástanulmányok hiányában", kísérleti jelleggel kialakított ideiglenes sávlezárásokat.

"Félő, hogy a kapkodva kialakított sávlezárások az iskolakezdés napján és a tanév során közlekedési káoszt, óriási dugókat és óhatatlanul is baleseteket okoznak a főváros legforgalmasabb főútvonalain. Ezért javasoljuk a sávlezárások teljes visszavonását, és az alapos előkészítő munka elvégzése után kevesebb, eltérő, de józan és tartós átalakítás bevezetését" - írta.
   
Fürjes Balázs szerint, hogy ha a több mint tízéves átlagéletkorú, Budapest útjain közlekedő gépkocsiknak a város legforgalmasabb útjain sávlezárásokkal szűkebb keresztmetszetet biztosítanak, sebességkorlátozással pedig lassabb haladásra kényszerítik őket, az növeli a dugót, a károsanyag-kibocsátást, a légszennyezést. Ez pedig a gyalogosok és a kerékpárosok egészségét is károsítja és súlyosbítja a Fővárosi Önkormányzat által kikiáltott klímavészhelyzetet is.

Fürjes szerint az is sokkal jobb megoldás lenne, ha a Transport for London, azaz a londoni BKK mintájára a közösségi közlekedési járatok sűrítésén, esetleg kizárólagos diákjáratok közlekedtetésén gondolkodna a Városháza az autósok büntetése helyett. (MTI)

444 MAKRO a Kör tagjainak

A 2018‑as választások titkos tárgyalásainak története.

Megnézem
Kapcsolódó