Vizsgálat indult a TikTok videós közösségi platform ellen a Gazdasági Versenyhivatalnál, mert a hivatal valószínűsíti, hogy az alkalmazást üzemeltető vállalkozás
„nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelően elvárható
szakmai gondossággal tájékoztatja a fogyasztókat az online platform működésére vonatkozó lényeges információkról, így például a szolgáltatás igénybevétele során kezelt adatok köréről és azok felhasználásáról”.
A GVH csütörtöki közleménye szerint „jogsértés gyanúját” veti fel az is, hogy a TikTok nem tette elérhetővé a magyarországi fogyasztók számára, hogy magyar nyelven tájékozódhassanak a platform használatának feltételeiről. Sőt, szerintük a TikTok „nem az elvárható szakmai gondossággal jár el” annak érdekében sem, hogy a gyerekek „reklámoknak való kitettségét moderálja” a platform használatakor.
Az eljárás lefolytatására három hónap áll a GVH rendelkezésére, ami indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható - áll a közleményben.