Felmondtak Balogh Ákos Gergelynek az Indexnél

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem

Megszüntették Balogh Ákos Gergely főszerkesztő-helyettesi megbízását az Index.hu-nál - ezt erősítette meg az Azonnali.hu-nak. A portál azután kérdezett rá Baloghnál, hogy megvan-e még az állása, hogy péntekre kikerült az Index impresszumából. Balogh azt nem árulta el a lapnak, miért mondtak fel neki a lapnál.  Szombathy Pál, aki nyár óta az Index főszerkesztője és vezérigazgatója is egyben, a Media1 kérdésére Balogh elbocsátásáról ennyit válaszolt: 

"Az elmúlt három hónapban kiderült, nem egyformán gondolkodunk az Indexről és az Index-főszerkesztő-helyettesek szerepéről. Tárgyalunk vele ugyanakkor további lazább együttműködési formákról."Balogh Ákos Gergely augusztusban került az Indexhez, miután július végén, gyakorlatilag a teljes szerkesztőség felmondott, ezzel tiltakozva az ellen, hogy a lapvezetés kirúgta Dull Szabolcs főszerkesztőt. A lapvezetés igyekezett hamar feltölteni az újságot, amelyet augusztus végéig vittek a már felmondott indexesek. Az új igazolások közül akkor egyértelműen Balogh Ákos Gergely tűnt a legfontosabbnak, akinek az utánpótlás toborzása és szervezetfejlesztés volt a feladata. Amikor megkezdte munkáját az Indexnél, azt írtuk róla, hogy 

Balogh személyében nem egyszerűen egy jobboldalra húzó szerkesztő került kulcspozícióba, hanem a Fidesz második generációjának egyik legfontosabb szervezőembere, aki ezer szálon kötődik a kormányhoz.Balogh több jobboldali lap felépítésén dolgozott korábban: alapítója volt a Fidelitas egykori ifjúsági lapjának, az Utolsó Figyelmeztetésnek (UFi), később az annak nyomán létrejött Reakciónak, majd a mandinder.hu-nak. A mandinernél egy ideig tulajdonostársa volt az a Gerényi Gábor, akit az Index igazgatósága, köztük Vaszily Miklós megbízott a lap átalakításának kidolgozásával, ami a lapvezetés és a szerkesztőség közötti, tömeges felmondáshoz vezető konfliktus egyik alapja volt.