Kedden Révész Máriusz kormánybiztos arról beszélt az Inforádióban, hogy már zajlanak az egyeztetések a kerékpáros szervezetekkel a KRESZ módosításáról. Szerinte mindegyik kerékpáros szervezetnek az az első kérése,
hogy töröljék el a kötelező kerékpárút-használatot, ami abból is adódik, hogy a gyakorlott kerékpárosok nagyobb veszélyben érzik magukat a családok, kisgyerekek között, különösen a keskeny, rossz állapotú kerékpárutakon, mint az autóút szélén kerékpározva. Beszélt arról is, hogy a baleseti statisztikák szerint inkább veszélyesek azok a helyek, ahol a kerékpárutat a járda mellett vezetik, mintha az út szélén tekernének. „Hiszen ha viszonylag tempósan kerékpározik valaki az út szélén, akkor a forgalom része, az autók érzékelik. És innentől kezdve van egy konfliktus, hogy a versenykerékpárosok hol kerékpározzanak? Az út szélén vagy egy olyan kerékpárúton, ami a baleseti statisztikák szerint veszélyesebb, mintha az út szélén bicikliznének”- mondta Révész.
A KRESZ módosításáról 3 éve zajlik az egyeztetés, de nagyon lassan haladnak. Legutóbb az Országos Balesetmegőrzési Bizottság (OBB) volt, amely végigtárgyalta az anyagot. Hét vagy nyolc pontban további kérdések merültek föl, ezért Halmosi Zsolt vezérőrnaggyal, az OBB vezetőjével abban állapodtak meg, hogy az húsvét utáni második héten – ha a helyzet lehetővé teszi – online egyeztetést fognak tartani a vitás kérdések tisztázása érdekében.
A KRESZ módosítása azonban nemcsak a fentiek miatt szükséges, hanem mert rengeteg új elektromos mikromobilitási közlekedési eszköz jelent meg, elég csak az elektromos rollerekre gondolni, és ezeknek a szabályozását is valahogy meg kell határozni.