A BKV-buszok egy részét a kánikulában is fűteni kell, különben leállnának

közlekedés
2021 július 06., 08:14

A BKV naponta több olyan műszaki hibás buszt küld ki a forgalomba, amely csak akkor üzemel, ha a motor túlmelegedése ellen a kánikulában is bekapcsolják a fűtést - közölte Naszályi Gábor, a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

„Vagy a klíma megy, vagy a busz – szokták mondani egymás között a sofőrök, ami azt jelenti, hogy ha a klímát járatják, akkor túlmelegszik a motor, és leáll. Ezért inkább fűtenek, hogy elvezessék a hőt – és a buszt. Az ilyen járműveken pokoli a hőség” – mondja Naszályi.

A BKV hazai gyártású, Modulo M168 D típusú buszai
photo_camera BKV buszok Fotó: Balogh Zoltán/MTI/MTVA

Az EKSZ szerint nem csak a járművek klímaberendezései vannak gyalázatos állapotban. Forgalomban vannak még klíma nélküli járművek is, melyeken egyenesen kritikus a helyzet, ugyanis a sofőrfülkék pokoli módon felforrósodnak. Ráadásul a feszített menetrend miatt a sofőröknek gyakran nemhogy felfrissülni, de mosdóba menni is alig van idejük.

Ha egy sofőr már nem bírja a meleget, kérhet rendkívüli pihenőt, de csak tíz tartalékos kolléga jut ezer buszsofőrre. Emellett a BKV más területén lévő gondokat is említenek a szakszervezetek: jó néhány szerelőműhelyben nincs klíma, ezért ott is irtózatos a meleg.

A szakszervezetek már csak azért is sürgetik a BKV vezérigazgatóját, Bolla Tibort, hogy gyorsítsák fel a korábban már megkezdett munkakörülmény-javítási folyamatot, mert a klímaváltozás miatt az ideihez hasonló forró nyarak állandósulni fognak.