A BKV naponta több olyan műszaki hibás buszt küld ki a forgalomba, amely csak akkor üzemel, ha a motor túlmelegedése ellen a kánikulában is bekapcsolják a fűtést - közölte Naszályi Gábor, a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.
„Vagy a klíma megy, vagy a busz – szokták mondani egymás között a sofőrök, ami azt jelenti, hogy ha a klímát járatják, akkor túlmelegszik a motor, és leáll. Ezért inkább fűtenek, hogy elvezessék a hőt – és a buszt. Az ilyen járműveken pokoli a hőség” – mondja Naszályi.
Az EKSZ szerint nem csak a járművek klímaberendezései vannak gyalázatos állapotban. Forgalomban vannak még klíma nélküli járművek is, melyeken egyenesen kritikus a helyzet, ugyanis a sofőrfülkék pokoli módon felforrósodnak. Ráadásul a feszített menetrend miatt a sofőröknek gyakran nemhogy felfrissülni, de mosdóba menni is alig van idejük.
Ha egy sofőr már nem bírja a meleget, kérhet rendkívüli pihenőt, de csak tíz tartalékos kolléga jut ezer buszsofőrre. Emellett a BKV más területén lévő gondokat is említenek a szakszervezetek: jó néhány szerelőműhelyben nincs klíma, ezért ott is irtózatos a meleg.
A szakszervezetek már csak azért is sürgetik a BKV vezérigazgatóját, Bolla Tibort, hogy gyorsítsák fel a korábban már megkezdett munkakörülmény-javítási folyamatot, mert a klímaváltozás miatt az ideihez hasonló forró nyarak állandósulni fognak.