Vizsgálatot indít az amerikai közlekedési hatóság a Tesla elektromos autók önvezető rendszere által okozott balesetek miatt. Az Autopilot fantázianévre hallgató rendszer ugyanis néha belehajt az út szélén álló, villódzó dolgokba, például mentőkbe, tűzoltóautókba és jelzőlámpákba.
A közlekedésbiztonsági hatóság 11 ilyen balesetet azonosított, amelyekben 17 ember megsérült, egy pedig életét vesztette. Ezek miatt az esetek miatt 765 ezer Teslát kell átvizsgálni, vagyis majdnem mindegyik, 2014 óta az Egyesült Államokban eladott autót. A hatóság összesen 30 olyan balesetet azonosított, amelyek az Autopilot hibája miatt következhettek be, ezek közül 11 volt az, ahol az út mentén éjszaka villódzó fények zavarhatták meg a robotpilótát. Ilyen volt az az eset, amikor 2018 januárjában Los Angelesben egy Tesla nekihajtott egy út szélén álló, villogóját bekapcsolva hagyó tűzoltóautónak, amelyet egy másik autóbaleset miatt riasztottak.
A Tesla szerint az Autopilot egymillió kilométerenként átlagosan mindössze 0,2 balesetet okoz, ennél a hús-vér amerikai sofőrök kilencszer több balesetért felelősek. A cég amúgy figyelmezteti az ügyfeleit, hogy az Autopilot használata mellett is mindig készen kell állni, hogy átvegyék az autó felett az irányítást. Ennek ellenére előfordul, hogy az ilyen kocsik tulajdonosai máshogy használják a rendszert, például ha részegen egy buliból haza akarnak menni, akkor csak beütik a címet, és elalszanak a hátsó ülésen. (Guardian)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.