Csak a fideszes média egy hét alatt több mint 60 milliót elhirdetett a Facebookon

február 23., szerda 15:07
3
  • Januárban írtunk arról, hogy honnan lehet tudni, ki mennyit költ a Facebookon, mi számít politikai hirdetésnek, és kik a legnagyobb hirdetők Magyarországon 2019 áprilisa óta.
  • Nemrég bemutattuk, hogy a politikai táborokhoz köthető hirdetők összesen mennyit költöttek a Facebookon, mostanra 4,3 milliárd forint fölött járnak. Arról is beszámoltunk, hogy csak a fideszes blogok és újságok már 1 milliárd forintot hirdettek el a Facebookon. Legutóbb az A kopasz oszt-nak nem osztott pénzt a Megafon.
  • Most a múlt hét friss számait mutatjuk be.

A múlt héten a legtöbbet a Fidesz, a Gattyán-párt és Márki-Zay Péter oldalára költöttek. Miután az előző héten nem kapott semmit, visszatért az Aktuális is, ami az A kopasz oszt-ot is készítő Filep Dávid projektje. (Lehetséges, hogy helyette inkább a Tiktokon hirdetik, a kínai platformról viszont nem lehet adatokat kinyerni.)

A hirdetőknél is maradt a totális fideszes fölény: a Megafon, a Mediaworks, a Fidesz és még Gattyán pártja is többet költött, mint Márki-Zay Péter. Csak a fideszes média több mint 60 milliót elhirdetett a héten.

A három legnagyobb hirdető összességében még mindig a Megafon, a Fidesz és a kormány. Érdekesség, hogy Márki-Zay túl van a 100 millión, annyit költött el mint a Momentum összesen, de az ellenzéki Megafonnak szánt Erősítő is elköltött 100 milliót.

A fideszes kétharmad nincs veszélyben:

Az egyesült ellenzék lendülete kicsit megtorpant, megint szakadnak le a kormányoldaltól, az egyéb ellenzéki pártok (amik alá nem túl igazságosan a Mi Hazánktól az MKKP-n át a mikropártokig mindenkit besoroltunk) viszont jönnek fel, főleg Gattyánnak, kisebb részben a Mi Hazánknak hála.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt