Oroszország engedélyezte az Euro 0-s besorolású autók egyszerűsített modelljeinek, valamint a légzsákok, blokkolásgátló (ABS), dinamikus stabilizáló rendszer (ESP) és más, a szankciók miatt nem elérhető, életmentő rendszerek nélküli autók gyártását. Az erről szóló rendeletet Mihail Misusztyin miniszterelnök írta alá, és 2023. február 1-jéig érvényes.
Pjotr Skumatov, a Blue Vetters Society mozgalom koordinátora valószínűnek tartja, hogy az autótulajdonosok maguk fogják beszerezni a légzsákokat, ugyanis az összes Oroszországban gyártott autó két légzsákkal van felszerelve.
Egy másik probléma, hogy már Oroszországban is érvényes az Euro 0-tól 5-ig terjedő környezetvédelmi szabvány. Szergej Aszlanian autóipari szakértő az orosz Insidernek azt mondta, hogy az Euro 0-s besorolás karburátoros autókat jelent, de már nincsenek karburátoros üzemek, a Dimitrovgrádi Autóaggregátumgyár is bezárt, ami karburátorokat szállított a Zsiguli, a Moszkvics és a Volga számára. Szerinte ezek az egyszerűsített modellek körülbelül egy lovasszekérrel érnek fel. „Külsőre talán modernnek tűnnek, de (...) majd meglátjuk, mi lesz a motorháztető alatt. Nem rendelkezik majd életmentő rendszerekkel. (...) Az olyan dolgok, mint az ABS és az ESP nagyon fontosak, és sok országban nem véletlenül kötelezőek” - mondta Aszlanian.
A fogyasztók sem lesznek képesek legalább Euro 2-es kategóriájúvá fejleszteni az autókat, ahhoz ugyanis passzív katalizátorra van szükség, és azt sehol sem lehet beszerezni, mert Oroszország sem gyártja.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.