Nem használhatják 18 év alattiak a Lime e-rollerjeit az V. kerületben

közlekedés
2022 május 23., 15:30

Együttműködési megállapodást kötött Budapest V. kerülete - a Bird után - a Lime rollermegosztóval is, hogy a városrészben rendezzék a szolgáltató elektromos eszközeinek használatát. A cég még 2019-ben kivonult a Belvárosból, miután az V. kerületi önkormányzat külön engedélyhez kötötte volna a működésüket. Akkor a járdán szétdobált és a gyalogos közlekedést akadályozó elektromos rollereket és segwayeket begyűjtötték, és csak közigazgatási eljárás után adták vissza.

Széttört elektromos roller Budapesten
photo_camera Széttört elektromos roller Budapesten Fotó: Ács Dániel/444

A kerület közleménye szerint a Lime-mal hétfőn aláírt megállapodás keretében lakosságbarát intézkedést is megvalósítanak együtt: edukációs programot és közterület-fejlesztést. Az elméleti és gyakorlati oktatóprogramon előzetes jelentkezés alapján ingyenesen vehetnek majd részt az V. kerületi lakosok. A Lime rollerszolgáltató ezenkívül pénzügyi támogatást is nyújt az önkormányzatnak közutak, közterek és parkok kezeléséhez, fejlesztéséhez és üzemeltetéséhez.

A kerületi szabályozás szerint 18 év alattiak nem használhatják a Lime e-rollerjeit, azokkal tilos a járdán haladni, valamint a sebességük a Behajtani tilos! zónáknál (gyalogos zóna, sétálóutca) fokozatosan csökken, majd az eszköz leáll, és az utazás csak az adott zóna elhagyása után válik újra lehetővé.Az e-rollereket menet közben is leolvasható méretű, három oldalról látható azonosítószámmal látják el, felelősségbiztosítást köt rájuk a szolgáltató, és az eszközöket csak a kijelölt területeken lehet felvenni, letenni.

photo_camera Fotó: Limetemető/Instagram

Egyórás türelmi idő áll rendelkezésre a tiltott helyen lerakott eszköz elszállítására, azután e-rollerenként 50 ezer forint kötbér terheli a szolgáltatót. A Fővárosi Közgyűlés áprilisi rendelete alapján júniustól ötezer forintos bírságot szabhatnak ki Budapest több belső kerületében a nem kijelölt helyeken leparkolt elektromos rollerek után. A közterület-használati rendelet módosításával vált lehetővé, hogy a kerületek szerződést kössenek a roller- és kerékpármegosztó szolgáltatókkal a mikromobilitási pontok használatáról. A terv szerint a szolgáltatók járművenként évente 500-800 forintot fizetnének. Ezért cserébe a főváros hét belső kerületében kialakított mintegy 500-600 közösségi parkoló épül, amelyben nagyjából elférne a jelenlegi közroller- és közbringaflotta.

A szabályozás szerint a bringákat és a rollereket csak ezeken a kijelölt helyeken lehet majd letenni, ha mégsem történne így, akkor 5000 forintos bírsággal számolhat a szolgáltató, amit azonban továbbháríthat az ügyfelére. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.