Áremelésre készül a Wizz Air

gazdaság
2022 május 27., 19:31

„Az utasonként számított adó bevezetése magasabb viteldíjakat jelentene egy olyan szektorban, amely két éve veszteséges, ennek a vitatása a legalapvetőbb közgazdasági elemzésekkel is szembemegy” – mondta Robert Carey, a Wizz Air elnöke, akit a hvg.hu keresett meg, hogy reagáljon a légitársaságokra kivetett különadó bevezetésére.

Orbán Viktor szerdán jelentette be, hogy a bankoknak, biztosítóknak, nagy kereskedelmi láncoknak, energiaipari és kereskedő cégeknek, telekommunikációs vállalatoknak és légitársaságoknak az „extraprofitjuk” nagy részét be kell fizetniük az államkasszába. A légi járatok esetében ez azt jelenti, hogy a Budapestről induló utasok után fejenként 10-15 eurót kell befizetnie a földi kiszolgálást végző cégnek. Carey válaszából kiderül, hogy ezt az összeget aztán áthárítanák a légitársaságokra, akik végső soron beépítenék az áraikba.

„A légiközlekedési ágazat, melynek részét képezi a Wizz Air is, jelentős veszteségeket szenvedett a Covid-19 világjárvány során, és bevétele, illetve nyeresége várhatóan még hosszú ideig nem éri el a vírus kitörése előtti szintet” - mondta a Wizz Air elnöke a hvg.hu-nak, aki szerint ebben a helyzetben extraprofitról beszélni nincs értelme.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.