Napok óta érkeznek a horrortörténetek a világ különböző reptereiről, olvasóink is rendre rettenetes utazási élményeiről számolnak be be. Írt olyan olvasó, akinek Londonból Budapestre induló járata tíz órát késett, és végül hajnali fél négyre érkezett meg. Másnak ugyanezt az útvonalat hatórányi várakozást követő járattörlés után, az eredetileg tervezett indulás után két nappal, Bécs érintésével sikerült megtennie. (Fontos tudnivalók: mit tehetsz, ha késik a géped vagy törlik a járatodat? )
Egy biztos, nincs egyszerű dolga annak, aki repülővel utazna nyáron, és nincsenek könnyű helyzetben a légitársaságok sem. Hétfőn éppen a tömeges járattörlések miatt kényszerült lemondásra az EasyJet légitársaság operatív igazgatója, Peter Bellew. A késésekre, járattörlésekre és a földi kiszolgálás nehézségeire jobb, ha előre felkészül az ember, mert a helyzet nem tűnik gyorsan megoldhatónak.
A jelenség nem kizárólag a Budapestről indulókat érinti, világszerte megfigyelhető. A Guardian nemrég arról írt, hogy több százezer ausztrál nyaralását tette tönkre a csapadékos időjárás, az iskolai szünidő miatt megnövekedett utazási kedv, a légi szektor munkaerőhiánya és az ebből eredő műszaki problémák összessége. További bonyodalmat okozott, hogy a repülőterek hónapok óta kérték, hogy a belföldi utasok a dolgozók létszámhiánya miatt két órával az indulás előtt érkezzenek, azonban egyesek túlzottan óvatosak voltak, és a kértnél sokkal korábban futottak be, torlódást okozva a terminálokon.
A covid előtt több mint 30 ezer ember dolgozott a sydney-i repülőtéren. A becslések szerint 15 ezer munkahely szűnt meg a járvány alatt. A repülőtér jelenleg kétségbeesetten próbál 5 ezer munkahelyre embert találni a biztonsági, a földi kiszolgáló és poggyászkezelő egységeknél.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.