Vitézy Dávid bocsánatot kért, amiért bénáznak a MÁV-nál

közlekedés
2022 augusztus 20., 12:25

A pénteki viharban fa dőlt a székesfehérvári vasútvonalra ezzel leszakítva a felsővezetéket. Szombat délelőttre egy vágányon már tudtak közlekedni a vonatok, de a MÁV azt írta, hogy délutánig fennakadásokra kell számítani. Vitézy Dávid, közlekedésért felelős államtitkár ezért most a Facebookon bocsánatot kért.

„Ha az ország egyik legforgalmasabb vasúti fővonalát órákra le kell zárni, az sosem lesz fájdalommentes, mindig lesz bizonytalanság, várakozás, bosszankodás. De egy ekkora rendszerben azonnal képesnek kell lennünk arra, hogy megszervezzük az utasok tájékoztatását, az autóbuszos pótlást és legalább a vonatok közlekedését azokon a szakaszokon, ahol nincs zavar. Ezek közül sajnos tegnap egyik sem sikerült. Ezúton is elnézést kérek mindenkitől, akit a tegnapi és a helyreállítás miatt még a mai napra is áthúzódó zavar következményei érintettek” - írja.

Hozzátette, hogy tisztában van vele, hogy ez nem az első eset, hogy a MÁV nem tudja kezelni az időjárás viszontagságait.

„Azt látjuk és a tegnapi nap is sajnos ezt bizonyította: alapjaiban kell újjáépíteni a MÁV működési folyamatait az ilyen, fővonalakat érintő nagyobb zavarok esetére. Nyilván egyedi emberi hibák is előfordulnak, de a probléma annyira rendszerszintű, hogy az okokat nem itt kell keresni. A teljes folyamatszabályozást, a felelősségi köröket, a működési logikát kell újratervezni és hozzáigazítani a 21. század technológiai lehetőségeihez és utaselvárásaihoz. Sok lépés történt az elmúlt években (például a MÁVINFORM Facebook-oldal létrejötte), de messze nem elégséges” - mondja Vitézy.

Az államtitkár azt is megfogalmazta, hogy ilyen esetben minek kéne történnie az utasok érdekében:

  • Menjen ki az aktuális helyzetről push üzenet az applikációkban, sms-ben vagy e-mailben azoknak, akik erre a vonalra váltottak jegyet, kapjanak azonnali és folyamatos tájékoztatást a vonaton utazók, az állomásokon várakozók.
  • Legyen legalább a legfőbb csomópontokban olyan segítő személyzet egy órán belül, aki tud tájékoztatást adni, kompetens és van információja.
  • Induljon el a buszpótlás szervezése azonnal, bevonva a környező nagyvárosok buszflottáit is, legyen erre protokoll.
  • Ahol lehet vonattal járni, ott tartsuk fenn a vasúti közlekedést, ne bénuljanak meg teljes országrészek azért, mert a vonatok az akadály elhárítására várva feltorlódnak másutt.
  • Legyen meg az az informatikai háttér és az információ, amellyel a kalauz, az állomási személyzet és minden utassal találkozó szereplő tudja, mi várható és mi a forgalmi helyzet.
  • Képezzük ki a vasutas és buszos kollégákat célzottan az ilyen helyzetek kezelésére.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.