Li Jiaqit június 3. óta nem látták, csatornáját aznap kapcsolták le, éppen akkor, amikor egy élő videóban elővett egy tank formájú tortát – pont egy nappal a Tienanmen téri vérengzés évfordulója előtt. A videó később sem folytatódott, az influenszer pedig hónapokra eltűnt, semmilyen videó nem került ki az oldalára.
Most viszont a semmiből előkerült, és kedd este a Alibaba csoport egy online rendezvényén reklámozott néhány terméket, mintha mi sem történt volna. Hogy Li visszatér, előre nem jelezték, de amikor megjelent, elterjedt a híre, és a látogatottság az eredeti százezerről az oldalon hirtelen 50 millióra nőtt.
A Guardian beszámolója szerint az influenszer a szokásosnál visszafogottabbnak tűnt, miközben mobiltartókat, sportcipőket és tisztítószereket reklámozott.
Kínában nem példa nélküliek a hasonló esetek. Peng Suaj kínai sztárteniszező hetekre eltűnt, miután arról írt egy nyilvános posztban, hogy évekig viszonya volt a kínai miniszterelnök-helyettessel, aki szexre kényszerítette őt. A teniszező posztját akkor szinte azonnal törölték, Peng Suaj eltűnt, majd később tagadta, hogy szexuálisan bántalmazták volna.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.